Persbericht

Suzuki opnieuw in top van klant-vriendelijkste automerken

Suzuki tweede klantvriendelijkste Automotive bedrijf 2025 - Suzuki e VITARA

Suzuki opnieuw in top van klantvriendelijkste automerken

Klanten waarderen Suzuki met een 8,08 in landelijke tevredenheidsmeting

Suzuki is geëindigd op de tweede plaats in het jaarlijkse onderzoek naar het klantvriendelijkste automotive-bedrijf van Nederland, uitgevoerd door marktonderzoeksbureau MarketResponse. Klanten geven Suzuki een 8,08 gemiddeld, waarmee het merk dicht bij de nummer 1 zit. De waardering onderstreept opnieuw de sterke klantgerichtheid van Suzuki en zijn dealerorganisatie.

Suzuki scoort als een van de hoogste in de totale automotive-branche. De score van 8,08 ligt net als vorig jaar ruimschoots boven het branchegemiddelde en deze keer slechts een fractie onder die van de uiteindelijke winnaar, die een 8,14 behaalde.

Dank aan klanten en dealers

De hoge waardering is volgens Suzuki vooral te danken aan het vertrouwen en de loyaliteit van klanten én de inzet van het uitgebreide netwerk van de Suzuki-dealers. Het merk spreekt dan ook niet alleen zijn dank uit aan alle klanten die het merk zo waarderen, maar zeker ook aan de dealerorganisatie, die zich dagelijks inzet om klanten snel, vakkundig en persoonlijk te helpen.

Suzuki tweede klantvriendelijkste Automotive bedrijf 2025 - Suzuki Vitara
Suzuki tweede klantvriendelijkste Automotive bedrijf 2025 - Suzuki Swift

Vorig jaar nog winnaar

In 2024 werd Suzuki nog uitgeroepen tot het klantvriendelijkste automotive-bedrijf van Nederland. Dat het merk nu opnieuw in de top drie staat bevestigt de structurele klantgerichtheid en de sterke reputatie die Suzuki de afgelopen jaren heeft opgebouwd. Met de tweede plaats blijft Suzuki bovenaan meedraaien in de top van meest gewaardeerde merken.

Suzuki tweede klantvriendelijkste Automotive bedrijf 2025 - Suzuki S-Cross
Suzuki tweede klantvriendelijkste Automotive bedrijf 2025 - Suzuki Across

Over het onderzoek

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een jaarlijks initiatief van marktonderzoeksbureau MarketResponse, dat in diverse sectoren meet hoe consumenten klantgerichtheid ervaren. Binnen de automotive-branche wordt gemeten hoe consumenten de dienstverlening ervaren bij aankoop, onderhoud en contact met dealers.

Download persbericht en beeldmateriaal