Details RM-Z450

Lees meer over alle details van de Suzuki RM-Z450 zoals motorblok en technische features.

Alle details

RM-Z450L8_engine1.jpg

Motorblok

Het brandstofinjectie 450 cm3 viertakt blok dat de Suzuki RM-Z450 crosser aandrijft, levert de perfecte combinatie van koppel en pk’s. En voor de hedendaagse rijder doet het blok zelfs nog meer, dankzij een mix van nieuwe technologie en bewezen engineering.

Suzuki heeft verbeteringen en aanpassingen gemaakt waardoor de 2020 RM-Z450 crossmotor makkelijker start, sneller van de startlijn komt en koppel en vermogen soepeler verdeelt, waardoor je de crossmotor niet alleen spannender, maar ook makkelijker naar de overwinning rijdt.

RM-Z450L8_Indicator_light.jpg

Suzuki Holeshot Assistent Control

Een kopstart garandeert nog geen winst, maar het vergroot zeker je kansen. Suzuki ontwikkelde daarom het Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) om je een voorsprong te geven aan het begin van iedere race. Als eerste vertrekken bij het starthek vraagt om een perfecte combinatie van gas en koppeling. Met Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) brengt de Suzuki RM-Z450 crosser deze technologie naar de startlijn, waarmee iedere rijder start als een winnaar, in wat voor omstandigheden dan ook.

Ontwikkeld met het oog op gebruiksgemak en maximale vermogenscontrole op iedere ondergrond, biedt Suzuki Holeshot Assist Control je de mogelijkheid om de vermogensafgifte van het motorblok aan te passen aan de omstandigheden aan de start.

De schakelaar voor Holeshot Assist Control is handig aan de linkerkant van het stuur geplaatst en heeft een multifunctioneel indicatorlampje. Indien gebruikt in zijn primaire rol als bediening voor Holeshot Assist Control, geeft een langzaam knipperend lichtje A-Mode aan en een snel knipperend lichtje B-Mode. Hij werkt ook als zelfdiagnostyserende indicator voor het brandstofinjectiesysteem en als run time indicator voor het motorblok.

RM-Z450L8_strip_2.jpg

SHOWA-voorvork

Voor de 2020 RM-Z450 is gekozen voor de verbeterde SHOWA-schroefveervoorvorken. Deze vervangen de SFF-Air-voorvorken die eerder op de RM-Z450 werden toegepast.

De nieuwe voorvorken hebben hetzelfde linker- en rechtermechanisme als eerder werd gebruikt op de RM-Z450, met veerkleppen op beide vorken. Elk onderdeel is opnieuw ontworpen om groter te zijn. Het resultaat is een aanzienlijke toename van de basisprestaties.

Vernieuwd frame en swingarm

Op de 2020 RM-Z450 vervangt de nieuwe zeshoekige pijp van het frame de vierkante buis die wordt gebruikt voor de zadelbevestiging. Dit draagt bij aan het realiseren van een meer rigide en slanker frame.

De verandering in de zeshoekige buis maakt het tevens gemakkelijker om het luchtfilter te verwijderen. Het nieuwe frame verhoogt en optimaliseert de stijfheid van voor naar achter. Daarnaast wordt het gewicht vermindert met 700 g. Ook de vernieuwde swingarm draagt bij aan de verbeterde stijfheid van de motor. Door het gebruik van dunner materiaal wordt de swingarm hierbij tevens 100 g lichter. Het nieuwe frame en de swingarm samen zorgen hierdoor voor:

  • Verbeterde prestaties in de bochten

  • Verbeterd vermogen om schokken op te vangen

  • Verbeterde algehele stabiliteit van de motor

RM-Z450L8_tank.jpg

Vernieuwde brandstoftank

Door een verandering van materiaal (van aluminium naar kunststof) is er een gewichtsbesparing bereikt van 275 g en is de tankinhoud verhoogd van 6,2 naar 6,3 liter.

Wil je nog meer weten over de Suzuki RM-Z450
Neem contact op met je Suzuki-dealer, hij legt je graag alles uit.