Details RM-Z250

Lees meer over alle details van de Suzuki RM-Z250 zoals motorblok en technische features.

Alle details

RM-Z450L8_engine1.jpg

Motorblok

Een optimale balans tussen koppel en pk’s? Die krijg je door het vernieuwde 4-takt motorblok van 249 cm3.

Suzuki blijft continu doorontwikkelen, waardoor de nieuwe RM-Z250-crossmotor makkelijk start, sneller van de startlijn komt en koppel en vermogen soepeler verdeelt. Met deze combinatie rijd je onder alle omstandigheden makkelijk naar de overwinning!

RM-Z450L8_handle_bar.jpg

Suzuki Holeshot Assistent Control

Suzuki ontwikkelde het Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) om je een voorsprong te geven aan het begin van iedere race. Als eerste vertrekken bij het starthek vraagt om een perfecte combinatie van gas en koppel. Met Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) brengt de 2020 Suzuki RM-Z250 technologie naar de startlijn, waarmee iedere rijder start als een winnaar, in welke omstandigheden dan ook.

Ontwikkeld met het oog op gebruiksgemak en maximale vermogenscontrole op elke ondergrond, biedt Suzuki Holeshot Assist Control je de mogelijkheid om de vermogensafgifte van het motorblok aan te passen aan de omstandigheden aan de start.

De Holeshot Assist Control-schakelaar is handig aan de linkerkant van het stuur geplaatst en heeft een multifunctioneel indicatorlampje. Indien gebruikt in zijn primaire rol als bediening voor Holeshot Assist Control, geeft een langzaam knipperend lichtje A-Mode aan en een snel knipperend lichtje B-Mode. Hij werkt ook als zelfdiagnosticerende indicator voor het brandstofinjectiesysteem en als run time-indicator voor het motorblok.

RM-Z250L9_rear_suspension_1.jpg

Vering

Voor de voorvering van de 2020-versie van de RM-Z250-crossmotor is gekozen voor volledig instelbare stalen vering van KYB in plaats van luchtvering. De voorvork dempt nog doeltreffender en de voorvering én de achtervering zijn verder verbeterd.

Vernieuwd frame

Voor de 2020 RM-Z250 is vooral is gekeken naar gewichtsbesparing van het frame en verbetering van het stuurgedrag. Zo is de stijfheid van het frame verhoogd met 10 procent tegen een gewichtsbesparing van 370 gram. Door gebruik te maken van ‘hydroforming’ was het niet meer nodig de swingarm te lassen, wat resulteerde in een lichter gewicht (- 80 gram).

Daarnaast is het motorblok aan de achterkant 8,5 millimeter hoger in het frame gehangen om het stuurgedrag verder te kunnen verbeteren. Hierbij zijn de motorsteunen aangepast. Dat maakt het geheel sterker en resulteerde in 90 gram gewichtsbesparing. Dankzij het vernieuwde frame was ook montage van een andere benzinetank mogelijk (- 312 gram) en een nieuw, smaller zadel (- 274 gram). De vernieuwing van het frame heeft in totaal 1,2 kilo aan gewichtsbesparing opgeleverd ten opzichte van het vorige model RM-Z250.

RM-Z250M1_YU1_Right.jpg

Remmen

De 2020 RM-Z250 heeft aan de voorzijde een remschijf van 270 mm voor een nog betere stopkracht.

Wil je nog meer weten over de Suzuki RM-Z250
Neem contact op met je Suzuki-dealer, hij legt je graag alles uit.