Details GSX-S950

Lees meer over alle details van de Suzuki GSX-S950 zoals motorblok, technische features en design.

Alle details

Suzuki_GSX-S950_Details_motorblok.jpg

Motorblok

De nieuwe GSX-S950 biedt motorrijders een heel volwassen rijervaring. Hij heeft immers de krachtige 999 cm3 viercilinder van de GSX-S1000, die nu 70 kW (95 pk) of 35 kW (48 pk) levert. Samen met het hoge maximumkoppel van 76 Nm voor de 35 kW-variant (96 Nm voor de 70 kW-variant) maakt van de GSX-S950 een topper in het A2-segment.

Eigenlijk krijg je een motorblok dat is ontwikkeld om races te winnen, want het stamt af van de GSX-R1000. Je kunt dus rekenen op state-of-the-art technologie en een ontembare drang om te presteren. Het hoge koppel merk je direct en door ride-by-wire technologie reageert het blok krachtig en soepel op de gashendel. Bij een op groen springend verkeerslicht ben je als eerste weg. Vaak zelfs even vlot als zwaardere motorfietsen met meer topvermogen. Met een tankinhoud van maar liefst 19 liter en een gunstig brandstofverbruik profiteer je bovendien van een flinke actieradius tussen de tankbeurten.

Suzuki_GSX-S950_Details_rijwielgedeelte.jpg

Rijwielgedeelte

Elk aspect van het rijwielgedeelte is gemaakt om de handling en controle voor alle wegen en omstandigheden te optimaliseren. In grote lijnen lijkt het rijwielgedeelte van de GSX-S950 sterk op dat van de GSX-S1000 inclusief een aluminium tin-spar frame. Ook worden onder andere dezelfde lichtgewicht aluminium wielen gebruikt en is de swingarm afkomstig van de GSX-R1000. De achtervering is handmatig in te stellen, afhankelijk van de belasting op het zadel. Met een zithoogte van 810 mm zullen ook wat kleinere rijders goed zitten en makkelijk met de voeten bij de grond kunnen.

Om hem bereikbaarder te maken voor een groter publiek zijn er ook een aantal zaken aangepast. Zo krijgt de GSX-S950 een andere zilverkleurige KYB-voorvork met een diameter van 43 mm, radiaal geplaatste Tokico mono-block remklauwen voor, remschijven van 310 mm diameter en een ander stuur.

De Dunlop SPORTMAX Roadsport2-banden dragen bij aan de lichte en voorspelbare handling. Zo neem je bochten snel en met het hoogst mogelijke vertrouwen.

Suzuki_GSX-S950_Details_design.jpg

Design

De GSX-S950 krijgt hetzelfde agressieve design mee van zijn krachtigere broer. Enkele uiterlijke verschillen zorgen voor het onderscheid van de GSX-S1000. Zo heeft de GSX-S950 een zilverkleurige voorvork, witte letters in de LCD-display en wordt hij behalve in een blauwe variant ook geleverd in het wit met rood of in een gave mat zwarte variant. Het LED-achterlicht en de dubbele verticale LED-koplamp zorgen voor een herkenbaar eigen uitstraling.

Assistentiesystemen

Standaard is de GSX-S950 uitgerust met een elektronicapakket met het Suzuki Easy Start System, ABS, Low RPM Assist en het Suzuki Traction Control System (STCS). Dit laatste systeem heeft drie standen en is ook volledig uit te schakelen.

Ook een slipperclutch is standaard, waardoor terugschakelen bij hard remmen geen doorslippend achterwiel oplevert. Dat maakt het insturen bij een bocht stabiel en vertrouwd. Het Suzuki Clutch Assist System zorgt voor een fijne en soepele bediening van de koppeling.

Suzuki_GSX-S950 (8).jpg

Cockpit

Je kijkt uit op een compacte en sportief gelijnde cockpit waarin je een groot LCD-display ziet die je duidelijk en goed afleesbaar informeert over onder meer toerental, snelheid, versnelling, verbruik en resterende actieradius. De LCD-display informeert je ook over de gekozen modus voor de traction control. Er is zelfs een lap timer als knipoog naar het circuit, naar de roots van het energieke en sportieve motorblok.

Wil je nog meer weten over de Suzuki GSX-S950
Neem contact op met je Suzuki-dealer, hij legt je graag alles uit.
Ervaar de motor zelf en maak een proefrit!