Details GSX-S1000GT

Lees meer over alle details van de Suzuki GSX-S1000GT zoals motorblok, technische features en styling.

Alle details

Suzuki_GSX-S1000GT_M2_CutModel_motor.jpg

Motorblok

Suzuki rust de GSX-S1000GT uit met een betrouwbaar 999 cc viercilinder motorblok, dat technisch gelijk is aan dat van de volbloed naked GSX-S1000. Deze viercilinder voldoet aan de laatste EU5-emissie-eisen en produceert maar liefst 106 Nm bij 9.250 toeren per minuut. Het piekvermogen komt op 112 kW (152 pk) bij 11.000 toeren per minuut.

De vier-in-lijn blinkt uit door een hoog vermogen en koppel in een breed toerengebied. De elektronisch geregelde ride-by-wire gasklepbediening en het compleet opnieuw ontworpen compacte 4-2-1-uitlaatsysteem dragen bij aan een lineaire koppelopbouw over vrijwel het complete toerenbereik. Dit alles maakt deze GT net zo geschikt voor stadsgebruik als voor langeafstandsritten, zelfs bij zware belasting met bagage en een passagier achterop.

Suzuki_GSX-S1000GT_M2_Strip.jpg

Rijwielgedeelte

De GSX-S1000GT is de lichtste sport-tour machine in zijn klasse, met een rijklaargewicht van slechts 226 kilogram. Dit is bereikt door een aluminium twin-spar frame. Het frame is licht en compact en zorgt voor een sportief stuurgedrag, verhoogde stabiliteit en veel rijplezier. De 43 mm Kayaba-voorvork (KYB) is volledig instelbaar.

De aluminium swingarm is gelijk aan die van de GSX-R1000 en zorgt voor een sublieme wegligging bij alle snelheden. Suzuki levert de GSX-S1000GT op nieuwe Dunlop SPORTMAX Roadsport 2-radiaalbanden die speciaal voor de GSX-S1000GT zijn ontwikkeld.

De interne constructie van deze band is verbeterd met een karkas dat specifiek en exclusief voor de GT is ontwikkeld. De band garandeert een optimale balans tussen stijfheid en gewicht. Dankzij een nieuwe compound en een geoptimaliseerd profiel biedt deze nieuwe band een betere grip in natte omstandigheden, alsmede een snellere opwarmtijd en minder slijtage.

Suzuki_GSX-S1000GT_M2_styling_design.jpg

Styling

Het compleet nieuwe design van de GSX-S1000GT valt direct op. De scherpe vormgeving, met een breed ogend front en een slanke achterzijde, maakt direct indruk. De scherpe lijnen van de kuip in combinatie met de LED-positie- en -koplampen geven deze sport-tour machine een zeer sportief voorkomen. De vormgeving zorgt tegelijkertijd voor stabiliteit bij hoge snelheden en hoog comfort om lange afstanden moeiteloos vol te houden. De vorm van het windscherm verhoogt de aerodynamische efficiëntie en het rijcomfort bij hoge snelheid nog verder.

De horizontale LED-koplamp met positieverlichting geeft de Suzuki GSX S1000GT een uniek en herkenbaar gezicht. Richtingaanwijzers, achterlicht en remlicht zijn eveneens voorzien van LED-technologie. De optionele zijkoffers (36 liter inhoud per stuk) sluiten uiteraard mooi aan bij het scherpe design van de Grand Tourer. Er is keuze uit drie stijlvolle kleuren voor de GSX-S1000GT: Metallic Triton Blue, Metallic Reflective Blue en Glass Sparkle Black.

Remsysteem

De GSX-S1000GT is uitgerust met uitstekend doseerbare radiaal gemonteerde Brembo-vierzuigerremklauwen voor met 310 mm remschijven. Dit remsysteem van Brembo is bijzonder licht en zorgt voor optimaal remvermogen.

Het remsysteem achter bestaat uit een enkele remschijf en een remklauw met een enkele zuiger. Om maximaal te kunnen remmen en om blokkeren te voorkomen tijdens een noodstop, is de GSX-S1000GT voorzien van een lichtgewicht ABS-systeem.

Suzuki_GSX-S1000GT_M2_Sensor_TractionControl_a.jpg

Elektronica

Standaard wordt de GSX-S1000GT geleverd met een uitgebreid elektronicapakket. Dit bestaat uit onder meer uit het Suzuki Easy Start System, ABS, Low RPM Assist, de Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) met drie standen en cruisecontrol.

Cruisecontrol vermindert vermoeidheid als je lange afstanden aflegt, vooral wanneer je met constante snelheid op snelwegen rijdt. Het systeem is te activeren bij snelheden tussen de 30 en 180 km/uur met een toerental boven de 2.000 toeren per minuut in de tweede versnelling of hoger.

De GSX-S1000GT is verder uitgerust met een uitschakelbaar Suzuki Traction Control System (STCS) met vijf standen. Een Bi-directional Quickshifter – ook uitschakelbaar – maakt razendsnel op- en terugschakelen mogelijk.

Suzuki bundelt alle elektronische systemen onder de noemer Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.). Dankzij deze elektronica is het mogelijk om de prestaties van de motorfiets optimaal af te stemmen op je persoonlijke rijstijl of het niveau van je rijervaring. S.I.R.S. geeft je meer vertrouwen en rijplezier, omdat het de nieuwe GT beter beheersbaar, voorspelbaarder en meer ontspannen maakt om te besturen. Of je nu lange toertochten maakt of geniet van een rit in je eigen omgeving.

Suzuki_GSX-S1000GT_M2_Cockpit_Day.jpg

Kleurendisplay

De cockpit van de GSX-S1000GT is voorzien van een nieuwe 6,5-inch TFT-kleurendisplay met USB-aansluiting voor het opladen van je smartphone. De display heeft een dag- en nachtmodus, zodat de informatie altijd goed is af te lezen.

Met de Suzuki mySPIN-app is elke smartphone (met iOS- of Android-besturingssysteem) via Wireless LAN en Bluetooth te koppelen met de GSX-S1000GT. Je kunt dankzij Suzuki mySPIN de functies van je smartphone die op het TFT-scherm worden weergegeven selecteren en activeren met de schakelaars links op het stuur.

Vanuit het basismenu met vijf keuzes (Contacten, Telefoon, Kaarten, Mieziek en Agenda) heb je eenvoudig toegang tot de gewenste informatie. Daarnaast biedt Suzuki mySPIN je de mogelijkheid om op je smartphone informatie over je ritten in te zien.

Wil je nog meer weten over de Suzuki GSX-S1000GT
Lees meer in de brochure.
Neem contact op met je Suzuki-dealer, hij legt je graag alles uit.
Ervaar de motor zelf en maak een proefrit!