Details GSX-S1000

Lees meer over alle details van de Suzuki GSX-S1000 zoals motorblok, technische features en design.

Alle details

GSX-S1000_M2_Motorblok.png

Motorblok

Voor de GSX-S1000 wordt het motorblok van de GSX-R1000 gebruikt. Deze 999cc 4-in-lijn is verbeterd voor een goede gasrespons en brengt het vermogen nog soepeler over naar het achterwiel.

Het motorblok is ontwikkeld om races te winnen, maar aangepast voor de straat en produceert 106 Nm koppel bij 9.250 toeren per minuut met een piekvermogen van 152 pk (112 kW) bij 11.000 toeren per minuut. Met het brede vermogen, hoge koppel en de state-of-the-art technologie houdt niets je meer tegen!

GSX-S1000_M2_Rijwielgedeelte.png

Rijwielgedeelte

Suzuki heeft een nieuw, lichtgewicht frame ontworpen voor De GSX-S1000. Dit zorgt voor optimaal stuurgedrag en rijplezier. Elk aspect van het rijwielgedeelte is gemaakt op de handling en controle voor alle wegen en omstandigheden te optimaliseren.

De swingarm komt rechtstreeks van de GSX-R1000 voor sportieve prestaties en de ultieme Superbike look.

KYB heeft een nieuwe voorvork ontwikkeld met alle wenselijke instelmogelijkheden. De veervoorspanning, rebound, compressie en demping kunnen naar wens van de rijder aangepast worden.

GSX-S1000RQM5_Action_2_uitsnede

Styling

De GSX-S1000 is een wild en agressief ogende naked bike. De verticaal gestapelde LED-koplamp, in hexagonale vorm, samen met de 'winglets' aan de voorzijde zorgen voor een sportief en agressief uiterlijk. Het stuur is 23 mm breder geworden en komt 20 mm meer naar de rijder toe voor een verbeterde zitpositie. LED-knipperlichten en het LED-achterlicht benadrukken het extreem sportieve uiterlijk nog eens extra.

Remsysteem

De radiale Brembo vierzuiger monoblock lichtgewicht remklauwen zorgen voor optimaal remvermogen. Behalve dat de Brembo’s fantastische remprestaties leveren, zijn ze ook nog uitgevoerd in een fraaie zwarte kleurstelling. Er is gekozen voor remschijven van 310 mm voor maximale stopkracht.

Om maximaal te kunnen remmen en om het blokkeren te voorkomen tijdens een noodstop heeft de GSX-S1000 een lichtgewicht ABS-systeem.

GSX-S1000_M2_TractionControl_.png

Traction Control

De Suzuki GSX-S1000 is uitgerust met het ingenieuze 'Advanced Traction Control System'. Via diverse sensoren bij de wielen en het motorblok controleert dit systeem 250 keer per seconde de actuele situatie. Indien er eventuele wielspin optreedt, grijpt het systeem direct in door het motorvermogen aan te passen en zo optimale grip op het wegdek te garanderen. Door middel van een keuzeschakelaar op het stuur kan de rijder eenvoudig een van de vijf standen kiezen of het systeem volledig uitschakelen.

GSX-S1000M5_Meter_Day

Nieuw TFT-display

Het nieuwe multifunctionele TFT-kleurenscherm van 5-inch geeft een duidelijk leesbare weergave van een grote verscheidenheid aan informatie. Het zorgt er voor dat de rijder volledig op de hoogte is van alle systemen, instellingen en toont real-time cruciale status updates.

Het nieuwe multifunctionele TFT-kleurenscherm van 5-inch geeft een duidelijk leesbare weergave van een grote verscheidenheid aan informatie. Het zorgt er voor dat de rijder volledig op de hoogte is van alle systemen, instellingen en toont real-time cruciale status updates.

Wil je nog meer weten over de Suzuki GSX-S1000
Lees meer in de brochure.
Neem contact op met je Suzuki-dealer, hij legt je graag alles uit.
Ervaar de motor zelf en maak een proefrit!