Coronavirus - informatie over onze dienstverlening

Als Suzuki organisatie willen we elke klant mobiel houden en letten we op jouw veiligheid. We houden onze kwaliteit graag op het hoogste niveau en vinden het daarom belangrijk om je over de volgende zaken te informeren.

Aangescherpte maatregelen bij de Suzuki dealer

Om verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk te voorkomen, volgen we de richtlijnen van het RIVM nauwgezet op. Elke dag nemen we passende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, met als doel zo min mogelijk risico te lopen voor jouw gezondheid én de gezondheid van Nederland. Voor jou en onze veiligheid nemen we daartoe de nodige maatregelen.

Bij wijzigingen passen we ons beleid zo nodig direct aan. Houd voor de meest actuele maatregelen deze pagina in de gaten.

Voor jouw en onze veiligheid nemen we daartoe de nodige maatregelen. Wij zorgen binnen onze bedrijven voor een minimaal risico door minimaal 1,5 meter afstand te houden, geen handen te schudden en overige hygiënische maatregelen zorgvuldig na te leven. 

Vanwege het coronavirus passen wij onze dienstverlening aan zodat onze collega’s je zo veilig mogelijk kunnen helpen. 

ONZE SHOWROOMS ZIJN OPEN

Heb je interesse in een nieuwe of tweedehands auto? We mogen gelukkig weer gewoon bezoekers in onze showrooms ontvangen. Er gelden wel voorwaarden, zoals een maximum van het aantal klanten dat we tegelijk mogen ontvangen. Gezien de grootte van onze showroom is de kans groot dat wij je direct van dienst kunnen zijn. Een afspraak maken is niet nodig, maar wel wenselijk. Wij kunnen dan de drukte in de showroom beheersen en uitgebreid de tijd voor je nemen. Maak eenvoudig online een showroom- of proefritafspraak!

Showroomafspraak

Vraag eenvoudig online een showroomafspraak aan. We kunnen dan uitgebreid de tijd voor je nemen.

Proefritafspraak

Een proefrit maken is op afspraak mogelijk bij de Suzuki-dealer en kan eventueel in overleg ook aan huis plaatsvinden.

Ga je liever niet de deur uit, dan kunnen wij ook op afstand veel voor je betekenen. Onze informatievoorziening kan bijvoorbeeld via telefoon, videoverbinding of e-mail plaatsvinden. Ook kunnen wij je van extra beeld- en videomateriaal voorzien, mocht je interesse hebben in een specifiek voertuig. Onze dealers zijn je graag van dienst voor de verkoop van een auto, inclusief inruil.

ONZE WERKPLAATSEN ZIJN OPEN

Kijk op de website van jouw lokale Suzuki-dealer voor de maatregelen die worden genomen. Zo kunnen er aangepaste openingstijden zijn.

Zonder tegenbericht kunnen alle service en onderhoudsafspraken bij onze dealers doorgang vinden. Mocht een afspraak, door onvoorziene omstandigheden, niet kunnen plaatsvinden neemt jouw dealer tijdig contact met je op. Wij verzoeken je om afspraken zo veel mogelijk telefonisch te maken of in te plannen via onze online werkplaatsplanner. Heb je al een afspraak gepland staan en voel je je fit, maar heb je een kwetsbare gezondheid en/of wil je liever het contact met andere mensen zoveel mogelijk beperken? Dan kan jouw dealer je eventueel helpen door jouw auto bij je thuis op te halen. Dit kan je afspreken met jouw Suzuki-dealer.

Uiteraard kan je voor een afspraak of vragen contact met je Suzuki-dealer opnemen.

Veel gestelde vragen

  • Showrooms zijn open
    Onze showrooms zijn geopend met in achtneming van de richtlijnen van het RIVM. Er gelden dus wel voorwaarden, zoals een maximaal aantal bezoekers in de showroom. Wij zorgen binnen onze bedrijven voor een minimaal risico door tenminste 1,5 meter afstand te houden, geen handen te schudden, een mondkapje te dragen en overige hygiënische maatregelen zorgvuldig na te leven.

    Een afspraak maken is niet nodig, maar wordt wel op prijs gesteld. Wij kunnen dan de drukte in de showroom beheersen en uitgebreid de tijd voor jou nemen. Maak eenvoudig online een showroomafspraak.

    Onze dealers zijn je graag van dienst voor de verkoop van een auto, inclusief inruil.

    Werkplaatsen open
    Zonder tegenbericht kunnen alle service en onderhoudsafspraken bij onze dealers doorgang vinden. Mocht een afspraak, door onvoorziene omstandigheden, niet kunnen plaatsvinden neemt jouw dealer tijdig contact met je op.

  • Je afspraak gaat gewoon door! Onze werkplaatsen zijn open en onze monteurs zijn volop aan het werk om je maximaal te helpen. Voordat je naar je afspraak gaat, raden wij je aan de website van jouw Suzuki dealer vooraf te raadplegen. Elke dealer heeft immers maatregelen getroffen ter voorkoming van de verspreiding van het coronavirus. Zo zijn er aangepaste openingstijden en openingsdagen. Een aantal werkplaatsen sluit bijvoorbeeld op zaterdag.

  • We hebben tijdelijk onze werkwijze aangepast. Je kunt de sleutel op de balie leggen en gepaste afstand nemen. De dealermedewerker kan daarna de sleutel pakken.

  • Reeds gekochte auto's worden gewoon afgeleverd. Heb je een auto gekocht welke je binnenkort mag ophalen? De dealer neemt contact met je op om een afspraak hierover te maken. Heb je nu al vragen? Neem dan contact op met jouw Suzuki dealer.

  • Een proefrit kan op afspraak bij de Suzuki-dealer plaatsvinden. Eventueel kan in overleg met de dealer een proefrit ook aan huis verzorgd worden. Neem contact op met je dealer over de mogelijkheden. Voor jouw en onze veiligheid nemen we de nodige maatregelen tijdens de proefrit. De verkoper kan bijvoorbeeld niet meerijden tijdens de proefrit.

    • Het dragen van een mondkapje is verplicht
    • We begroeten elkaar contactloos
    • Onderling en met klanten houden wij minimaal 1,5 meter afstand
    • Extra aandacht voor hygiëne, zoals extra handen wassen, schoonmaken enz
    • Werken met gepaste maatregelen aan jouw voertuig
    • Medewerkers met “symptomen” werken vanuit huis
    • Sleutels, papierwerk etc. nemen we niet meer direct aan, maar via de balie
  • Als je geen mogelijkheid hebt om naar buiten te gaan, neem dan contact op met jouw Suzuki dealer om de mogelijkheden te bespreken.

  • Ook Suzuki Pechhulp volgt de richtlijnen van het RIVM. Zo proberen we het klant-contact te minimaliseren en tegelijkertijd de klant mobiel te houden. Hoe dit eruit ziet, zal van geval tot geval verschillen. Wellicht ervaar je tijdelijk andere service dan je van Suzuki verwacht, maar wij willen geen enkel risico nemen voor jouw en onze eigen veiligheid en gezondheid. Wij hopen op je begrip voor deze uitzonderlijke situatie.

  • Neem contact op met jouw Suzuki dealer voor de mogelijkheden. De mogelijkheden en de beschikbaarheid verschillen namelijk per dealer en per moment.

  • De onderdelenvoorziening gaat gewoon door. We hebben voldoende onderdelen op voorraad om de reparatie en het onderhoud aan jouw auto volgens de voorschriften uit te voeren