Vraag & antwoord: Webshop

Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over de Suzuki webshop. Mocht het antwoord op jouw vraag er niet tussen staan kijk dan in één van de andere categorieën onderaan de pagina. Of vraag het je Suzuki-dealer!

Webshop - Bestelling en levering

  • Natuurlijk en dit is tevens de factuur. Mocht je deze na een half uur niet ontvangen hebben, kijk dan ook even tussen je spam.

  • Je ontvangt een DPD Track & Trace code op het ingevoerde mailadres zodra de bestelling verwerkt is.

  • Suzuki producten worden thuisbezorgd door DPD. Tijdens het bestellen zie je binnen hoeveel dagen de bestelling bezorgd wordt, dit is een maximum van 5 werkdagen. Ben je niet thuis op het moment van bezorging? Je kunt aangeven of je het product opnieuw, bij de buren of bij een afhaalpunt laat afleveren.

Webshop - Betalen

    • iDeal​
    • Creditcard, Mastercard & VISA (achteraf betalen)
  • Achterafbetalen kan met Mastercard & Visa

  • Wij sturen BTW en KvK gegevens mee in de bestelbevestiging. Daarom kun je deze als factuur gebruiken.

  • Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.

  • Ja, er is sprake van bezorgkosten. De bezorgkosten zijn €4,95.

Webshop - Retourneren en annuleren

  • Wilt u een buitenboordmotor retourneren? Kijk dan bij het kopje “Hoe kan ik een buitenboordmotor retourneren?”.

    U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

    Gevolgen van de herroeping

    Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

    Ons retouradres:

    • Suzuki Nederland
    • Steurweg 8​A
    • 4941VR Raamsdonkveer

    U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

  • Wij adviseren om de buitenboordmotor ten alle tijden bij de dealer te beoordelen op aard, kenmerken en werking. Dit voorkomt dat u deze alsnog (tegen eventuele kosten) moet retourneren, met mogelijk ook waardevermindering als gevolg.

    U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

    Gevolgen van de herroeping

    Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

    Ons retouradres voor het terugsturen van buitenboordmotoren is:

    • Suzuki Nederland
    • Lange dreef 12
    • 4131NH Vianen

    U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

  • Neem in dit geval contact op met onze klantenservice.

  • Neem in deze gevallen contact op met onze klantenservice.

  • Suzuki webshop​

    Steurweg 8​A

    4941VR ​

    Raamsdonkveer

  • Wij verwerken binnengekomen retouren binnen [3] werkdagen, daarna is het afhankelijk van de betaalmethode hoe lang het kan duren voordat je je geld terug gestort krijgt:​

    • iDeal: normaliter binnen 3 werkdagen​
    • Creditcard: normaliter binnen 7 werkdagen
  • Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

  • Kan er bij een retour waardevermindering in rekening worden gebracht?

    Bij het retourneren van producten streven wij ernaar om het proces zo eenvoudig en klantvriendelijk mogelijk te maken. Echter, conform de Nederlandse Wet Kopen op Afstand, behouden wij ons het recht voor om waardevermindering in rekening te brengen als het product meer gebruikt is dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen.

    Wat betekent dit?

    Om een product te beoordelen, kunt u het uitpakken of gebruiken zoals u dat ook in een fysieke winkel zou doen. Als het product echter zodanig gebruikt of beschadigd is dat dit een waardevermindering tot gevolg heeft, kunnen wij deze kosten in mindering brengen op het bedrag dat wij u terugbetalen.

    Hoe voorkomt u waardevermindering?

    Wij raden aan om het product zorgvuldig te behandelen en ervoor te zorgen dat het in de oorspronkelijke staat blijft. Bij het uitpakken of proberen van een product, behandel het dan met dezelfde zorg die u zou gebruiken in een winkel. Zorg ervoor dat u het product alleen in een schone, veilige omgeving gebruikt en dat het niet blootgesteld wordt aan situaties die het kunnen beschadigen of de waarde ervan kunnen verminderen. Wij adviseren daarom het product bij de dealer te beoordelen.

    Hoe wordt de waardevermindering bepaald?

    De waardevermindering wordt beoordeeld op basis van de staat van het product bij retournering. We gebruiken objectieve criteria om de vermindering van de waarde te bepalen, rekening houdend met factoren zoals beschadiging, slijtage of ontbrekende onderdelen.

    Mocht u nog vragen hebben of wilt u advies over het veilig uitproberen van uw product, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Webshop - Voorwaarden & Privacy

Webshop - Klachten en geschillen

  • Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kan je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Webshop - contact

Bekijk ook de meest gestelde vragen over: