Suzuki
GSX-8R

Een nieuwe standaard in Supersport
Suzuki <br/> *#GSX-8R*#
Vanaf
€ 10.999,-
Suzuki_GSX-8R_Action_40

Suzuki GSX-8R

Met de gloednieuwe GSX-8R presenteert Suzuki een nieuwe frisse kijk op Supersport. De GSX-8R staat voor optimale prestaties, controle en maximaal rijcomfort. met als basis de inmiddels geliefde 776 cc parallel twin. Dit is de Supersport opnieuw uitgevonden, speciaal voor klanten van alle leeftijden en ervaringsniveaus. De GSX-8R is namelijk ook beschikbaar in een variant voor A2-rijbewijshouders.

Een nieuwe standaard in Supersport

De GSX-8R is ontwikkeld volgens het ‘The New Standard of Sport’-principe. Het doel was duidelijk: toegankelijke performance en maximaal rijplezier combineren met aantrekkelijke Supersport-styling. De motorfiets is geschikt voor uiteenlopende ritten, van een korte trip door de stad tot een opwindende rit over kronkelende bergwegen – mét of zónder passagier. De lagere, meer voorwaartse plaatsing van het clip-on stuur van gesmeed aluminium zorgt ervoor dat de rijder over het stuur kan leunen, helemaal klaar voor actie. Dit maakt sportieve ritten des te leuker.

776 cc parallel-twin

De absolute hoofdattractie van de Suzuki GSX-8R is de nieuwe 776cc DOHC vierkleps paralleltwin. Deze tweecilinder biedt een prachtige balans tussen een soepele, controleerbare vermogensafgifte vanuit lage toerentallen en het plezierige gevoel van een motorfiets die graag in de toeren klimt. Dankzij de 270°-krukasconfiguratie zijn souplesse en koppel gegarandeerd. Het beste moet nog komen: de soundtrack die vergelijkbaar is met die van een V-twin. Heerlijk!

Suzuki_GSX-8R_Action_55

Andere kenmerken van de GSX-8R zijn: een robuust frame, de uniek gevormde aluminium swingarm, de Upside-down voorvork, dubbele schijfremmen vóór met radiaal gemonteerde remklauwen met vier zuigers, LED-verlichting rondom en een multifunctionele TFT-kleurendisplay. Het elektronicapakket is bijzonder omvangrijk, met systemen als Suzuki Drive Mode Selector, Suzuki Traction Control System, een Bi-directional Quickshifter en het Ride-by-Wire Electronic Throttle System.

Vraag offerte aan

Kies je dealer en vraag een offerte aan

Kleuren

Kleuren
YSF: Metallic Triton Blue

Specificaties

Voorband 120/70ZR17M/C (58W)
Achterband 180/55ZR17M/C (73W)
Inhoud brandstof tank L 14
Gewicht kg 205
Lengte mm 2115
Breedte mm 770
Hoogte mm 1135
Wielbasis mm 1465
Grondspeling mm 145
Zithoogte mm 810
Motortype 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, 270° Parallel twin
Boring x Slag mm 84,0 x 70,0
Cilinderinhoud cc 776
Compressie 12,8 : 1
Voorwielophanging Telescopisch, schroefveren, oliegevuld
Achterwielophanging Swingarm, schroefveer, oliegevuld
Balhoofdhoek/naloop °/mm 25° 00' / 104
Rijbewijs categorie A en A2
Transmissie 6 versnellingen
CO2 uitstoot 99g/km
Brandstofverbruik 4,2 L/100km
Vermogen pk/t.p.m. 83 / 8.500
Koppel Nm/t.p.m. 78 / 6.800
ABS
Low RPM Assist
Suzuki Easy Start System
Suzuki Drive Mode Selector SDMS
Electronic Throttle Control
Quick shift system
Traction control 3 standen/OFF
TFT Dashboard

Boek een proefrit

Ervaar de prettige rijeigenschappen zelf. Selecteer een dealer en boek een proefrit.

Accessoires

Voor de Supersport modellen zijn veel uiteenlopende originele Suzuki-accessoires beschikbaar om de motor helemaal te verrijken met opties waarmee je het comfort, de veelzijdigheid en de bescherming naar een nog hoger niveau kunt tillen.

Ontdek onze accessoires via onderstaande link:

GSX800FRQM4_accessories_action_39

Testverslagen

Een nieuwe Suzuki? Daarom!

Er zijn vele redenen om een nieuwe Suzuki aan te schaffen. Zoals:

* Bij onderhoud door officiële Suzuki-dealer, vraag naar de voorwaarden.

GSX800FRQM4_action_110
De getoonde modellen zijn volgens Noord-Amerikaanse specificaties en kunnen voorzien zijn van accessoires. Ze wijken af van de Nederlandse specificaties en uitvoeringen. Informeer bij je Suzuki-dealer naar de verschillen.