Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

 

Vraag & antwoord: Service & garantie

Op deze pagina vindt u de antwoorden op de meest gestelde service & garantie vragen over Suzuki motoren. Mocht het antwoord op uw vraag er niet tussen staan kijk dan in één van de andere categorieën of neem contact op met uw dichtsbijzijnde Suzuki dealer.


Andere categorieën:

   Algemeen

   Onderdelen & accessoires

   Techniek


Garantie aanvragen

Garantie aanvragen kunnen enkel en alleen bij Suzuki Nederland ingediend worden door de officiële Suzuki dealer. De dichtstbijzijnde Suzuki dealer vindt u hier.

 

Garantie op onderdelen en accessoires

De garantieperiode op originele onderdelen en accessoires bedraagt 12 maanden.

Voor meer informatie kunt u terecht bij uw Suzuki dealer. De dichtstbijzijnde Suzuki dealer vindt u hier.

 

Zelf onderhoud plegen of onderhoud door een niet-officiële Suzuki dealer

Wanneer u onderhoud laat plegen door een niet officiële Suzuki dealer, hebben wij geen overzicht en controle meer betreffende de garantie. U kunt dan geen aanspraak meer maken op de officiële fabrieksgarantie.

 

Service in het buitenland

Indien u onverhoopt in het buitenland – bijvoorbeeld tijdens uw vakantie – wordt geconfronteerd met een garantiereparatie, dan kan de lokale Suzuki dealer dit in principe claimen. Indien u desondanks toch de rekening krijgt gepresenteerd, vraag dan om een gespecificeerde factuur. Na terugkomst in Nederland kunt u doorgaans deze reparatiekosten alsnog claimen bij uw Suzuki dealer. Dit geldt uitsluitend voor defecten die invloed hebben op de bedrijfszekerheid en/ of de veiligheid van uw motorfiets. U kunt de lokale Suzuki dealer vinden via deze link.

 

Garantievoorwaarden

Bij uw motorfiets wordt een onderhouds/garantieboekje geleverd dat, voorzien van een garantieregistratiekaart, dient als garantiebewijs. In dit boekje staan alle garantievoorwaarden aangegeven. Vanaf 1 januari 2011 geven wij  drie jaar garantie nieuwe Suzuki motorfietsen. Heeft u geen garantiekaart? Neem dan contact op met uw dealer.

 

Terugroep- en modificatieacties

Veiligheid, betrouwbaarheid staan hoog in het vaandel bij Suzuki. Het komt wel eens voor dat sommige modellen worden aangepast om de veiligheid en betrouwbaarheid van verschillende modellen te verbeteren. Uw Suzuki dealer neemt telefonisch of via een brief contact met u op. Ook kunt u de Suzuki dealer raadplegen of er modificaties op uw tweedehands/ oudere motorfiets van toepassing zijn. Modificaties en aanpassingen die de veiligheid van uw motorfiets vergroten, worden kosteloos uitgevoerd door de Suzuki dealer. Voor controle heeft de Suzuki dealer wel het framenummer/VIN van uw motorfiets nodig. Dit is alleen van toepassing bij officieel door Suzuki Nederland geïmporteerde motorfietsen. De modificaties of aanpassingen worden alleen uitgevoerd door officiële Suzuki dealers.

 

Niet originele Suzuki- onderdelen & accessoires

Niet originele Suzuki- onderdelen kunnen van invloed zijn op de fabrieksgarantie en de productaansprakelijkheid. De officiële Suzuki dealers staan alleen garant voor originele Suzuki onderdelen en accessoires in verband met de bedrijfszekerheid en veiligheid van uw motorfiets.

 

Bouwjaar

Indien u vragen heeft over het bouwjaar van uw motorfiets kunt u terecht bij de officiële Suzuki dealer. Deze kan het bouwjaar van uw motorfiets voor u opzoeken.

 

Framenummer

Het framenummer kunt u vinden op het balhoofd van uw motorfiets. Afwijkende punten kunt u terug vinden in het instructieboekje. Indien u het framenummer niet kunt vinden, kunt u contact opnemen met uw officiële Suzuki dealer.

 

Kleurnummer

U kunt het kleurnummer vinden in het onderhoudsboekje van uw motorfiets (indien deze is ingevuld door uw Suzuki dealer). Uw Suzuki dealer kan ook het kleurnummer voor u achterhalen aan de hand van het framenummer. Voor meer informatie kunt u terecht bij uw dichtstbijzijnde Suzuki dealer.