Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

 



GSX-S125A

De Suzuki GSX-S125A is een echte street sport, een flitsend sturende motorfiets met een actieve zitpositie, een lekkere, vlotte uitstraling en met prestaties, die deze 125 cc-machine tot de koning in zijn A1-rijbewijsklasse kronen.


Die prestaties dankt deze naked bike aan de lekker felle, zeer zuinige eencilinder en aan zijn ultralage gewicht. Daardoor is de GSX-S125 ABS de ideale motor om snel mee door het drukke stadsverkeer naar het werk te jagen of om maximaal rijplezier te beleven op bochtige dijkwegen. De sportieve prestaties van deze A1-machine worden onderstreept door het streetfighter-achtige design, dat ontstaat door de onderkuip, de scherp gevormde radiatorkappen en het agressief ogende koplampmasker, dat is voorzien van LED-koplampen en LED-positielichten. Sterke punten van de GSX-S125 ABS zijn de comfortabele actieve zitpositie en de hoogwaardige uitrusting, met onder meer een multifunctioneel LCD-display, een shutter-key lock en het Suzuki Easy Start-systeem.


Kopen? Vind jouw dealer


Financieren? Zo geregeld!

Details

Klik op een blok voor meer informatie over de GSX-S125A: 

De Suzuki GSX-S125A biedt een prestatieniveau dat uniek is in deze klasse. Daarin speelt zijn felle en zuinige, vloeistofgekoelde eencilindermotor een grote rol. Dankzij een korte boring-slagverhouding van 62,0 × 41,2 mm kan zijn lichtgewicht zuiger hoge toerentallen draaien. De ademhaling wordt daarbij verzorgd door een 32 mm gasklephuis en een cilinderkop met vier kleppen, die door twee bovenliggende nokkenassen worden bediend. 


Voor een grote duurzaamheid en een lage frictie heeft de motor een cilinderwand met een zeer harde, elektrochemische SCEM-coating en zuigerveren met een lage aanlegdruk. De GSX-S125A heeft een zeer geavanceerd injectiesysteem, dat gebruikmaakt van zes sensoren: een zuurstofsensor, een watertemperatuursensor, een inlaatluchttemperatuursensor, een gaskleppositiesensor, een inlaatluchtdruksensor en een krukaspositiesensor. De benzine wordt vervolgens via een viergats-injector direct in de twee inlaatkanalen ingespoten, voor een hogere efficiëntie. Dat staat samen met de sportief afgestemde zesversnellingsbak borg voor opwindende acceleraties en een laag brandstofverbruik. 

 

Het remsysteem van de GSX-S125A combineert een laag gewicht met felle prestaties. In het voorwiel zorgen een 290 mm wave-remschijf en een glijdend gemonteerde dubbelzuigerremklauw voor aansprekende remprestaties. 


Het achterwiel is voorzien van een 187 mm remschijf. De remkracht wordt bewaakt door een hypermoderne Bosch tweekanaals ABS-unit, die slechts 590 gram weegt.

 

De Suzuki GSX-S125A biedt prestaties die toonaangevend zijn in zijn klasse. Dat komt niet alleen door het levendige motorblok, maar ook door het lage gewicht van slechts 133 kg en door de gunstige gewichtsverdeling. Daartoe heeft deze Suzuki een ingenieus stalen buizenframe, dat maar liefst 3 kg lichter is dan vergelijkbare frames van de concurrentie. 


De aluminium gietwielen, geschoeid met een 90/80-17 voorband en een 130/70-17 achterband, zijn ook zeer licht, wat bijdraagt aan het flitsende stuurgedrag van deze streetfighter. Een ander sterk punt van deze GSX-S125A is dat hij met een bescheiden zithoogte van 785 mm rekening houdt met rijders van alle posturen. Het boven de kroonplaat geplaatste buizenstuur zorgt dat de GSX-S125A een zeer actieve zitpositie heeft, die bijdraagt aan de enorme wendbaarheid van deze 125 cc-machine. 

 

Bijzonder fraai is ook het state-of-the-art LCD-dashboard. Dit biedt een grote, staafvormige toerenteller en een duidelijke snelheidsweergave, alsmede een versnellingsindicator, een brandstofmeter, een klok en een service-indicator. 


Daarnaast toont het dashboard ook nog een kilometerteller, een dubbele tripmeter en een weergave van het brandstofverbruik. Aan weerszijden van het display bevinden zich diverse controlelampen, waaronder een programmeerbare schakelindicator.

 

Wanneer je de Suzuki GSX-S125A ziet staan, voel je de sportieve genen en de doelbewuste uitstraling van het moderne naked design. Het agressief gevormde koplampmasker doet samen met de onderkuip en de scherp naar voren gerichte radiatorkappen denken aan een roofdier in aanvalshouding. 


Van dichtbij vallen de nette afwerking en de hoogwaardige uitrusting op. Zo is de GSX-S125A onder meer voorzien van een fraai gevormde uitlaatdemper met dubbele uitlaatbuizen, sportieve aluminium gietwielen, een LED-koplamp en LED-positielichten. 


 

Voor een motor in de lichte 125 cc-klasse beschikt de GSX-S125A over een verrassend rijke uitrusting. De motor is voorzien van onder meer een Easy Start Systeem, dat de hele startprocedure zelfstandig uitvoert zodra de startknop eenmaal is ingetoetst. Daarnaast beschikt de motor over verticaal boven elkaar geplaatste LED-koplampen, LED-positielichten en LED-nummerplaatverlichting. 


Om de schokdemper tegen opspattend vuil te beschermen, is de motor bovendien voorzien van een "hugger"-achterspatbord. Ook bijzonder voor een motor in deze klasse is het "Shutter Key"-contactslot. Hierbij wordt het contactslot beschermd door een luikje, dat alleen weggedraaid kan worden door de achterkant van de originele contactsleutel in de daarvoor bestemde uitsparing te duwen. 

 

Er zijn vele redenen om een nieuwe Suzuki aan te schaffen. Zoals:


State-of-the-art technologie

Uitgebreid, vakkundig dealernetwerk

Goede financieringsmogelijkheden

Uitstekende garantievoorwaarden

Drie jaar 24-uurs mobiliteitsservice*


* Bij onderhoud door officiële Suzuki-dealer, vraag naar de voorwaarden.



Vind een dealer

 

Financieren? Zo geregeld!

 

Suzuki Mobiliteitsservice

 

Fotogalerij

 
 
 
 

Specificaties en downloads

GSX-S125A:

Testverslagen 2017

Prijslijst