Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

 



Burgman 400A

Chic, praktisch, luxueus en sportief. De Suzuki Burgman 400A doet denken aan een elegante atleet, die een gespierde acceleratie van een 399 cc-krachtbron koppelt aan de pure gratie van een chic, nieuw design.


Een vormgeving die wordt gekenmerkt door de nieuwe LED-koplampen en de eveneens met LED-techniek uitgeruste achterlichtunit. Deze maxiscooter, die ook bekendstaat als Suzuki AN400A, is daardoor overal inzetbaar, of je nu naar je werk rijdt of in het weekend een flinke toertocht maakt, al dan niet met duopassagier. 


Het rijcomfort staat op hoog niveau dankzij de hoge toerruit en het dik gepolsterde zadel met instelbare ruggensteun. Een superstabiel en wendbaar rijwielgedeelte maakt elke rit bovendien tot een opwindende gebeurtenis. Daarbij zijn praktische zaken natuurlijk niet vergeten: de Suzuki Burgman 400A heeft een riante opbergruimte van 42 l onder het getrapte zadel en heeft in het voorpaneel nog eens twee bergruimtes, waarvan er een is voorzien van een 12-voltstopcontact. De Suzuki Burgman 400A is geschikt voor het A2-rijbewijs.


Rijklaar voor € 8.599,-


Kopen? Vind jouw dealer


Financieren? Zo geregeld!

Details

Klik op een blok voor meer informatie over de Burgman 400A: 

De Suzuki Burgman 400A biedt een razendsnelle acceleratie vanuit stilstand dankzij de combinatie van een automatische, continu variabele transmissie en een hypermoderne eencilindermotor, die is getuned voor een soepele trekkracht vanuit het lage- en middentoerengebied. Deze vloeistofgekoelde eencilindermotor heeft een cilinderinhoud van 399 cc en is voorzien van twee bovenliggende nokkenassen en een iridium bougie. 


De benzine wordt toegevoerd via een elektronisch injectiesysteem met Idle Speed Control (ICS), dat voor een optimale, regelmatige stationaire loop zorgt. Het motormanagementsysteem maakt gebruik van een zuurstofsensor om de meest efficiënte mengselbereiding te bepalen. Daardoor biedt deze maxiscooter een zeer directe gasreactie en een vlotte acceleratie van onderuit, terwijl de krachtbron over meer dan genoeg vermogen beschikt voor vlotte snelwegritten.


Brandstofverbruik Burgman 400A: 25,0 km/l (4,0 l/100 km), CO2-emissie: 91 g/km*

* Gemeten door Suzuki volgens de WMTC-methode (Worldwide Motorcycle Test Cycle). Werkelijk verbruik kan afwijken door weersomstandigheden, wegconditie, rijgedrag en onderhoud.

 

Wie plaatsneemt op de Suzuki Burgman 400A zal onder de indruk zijn van de sportieve prestaties die deze luxueuze maxiscooter biedt. Dat geldt niet alleen voor de acceleratie, maar ook voor de remprestaties. Daarvoor beschikt de Burgman over twee riante, 260 mm voorremschrijven, die worden afgeremd door twee glijdend gemonteerde tweezuigerremtangen. Aan de achterzijde heeft de Burgman een 210 mm remschijf. 


De remprestaties worden bewaakt door een ABS-systeem, dat de wielsnelheden meet en de remkracht via een nieuwe, lichte Nissin-regelunit dusdanig aanpast dat de beschikbare frictie nooit wordt overschreden. Zo voorkomt het ABS dat de wielen blokkeren en zorgt het dat de stabiliteit altijd gewaarborgd is. Verder is de Burgman 400A tevens uitgerust met een parkeerrem, die op het achterwiel werkt. Deze rem is bijzonder nuttig wanneer je op een helling parkeert. 

 

Suzuki staat voor hoogstaande techniek, sportiviteit en rijplezier. De Burgman 400A is daarop zeker geen uitzondering. Belangrijke factoren in dit rijplezier zijn de stabiliteit, de feedback en de hoge mate van wendbaarheid van het rijwielgedeelte. Dit bestaat uit een zeer stijf vakwerkframe, dat is opgebouwd uit stalen buizen. Het frame wordt aan de voorzijde afgeveerd door een robuuste 41 mm telescoop, die onder een balhoofdhoek van 25,5° staat voor een sportief stuurgedrag. 


De achtervering wordt verzorgd door een horizontaal onder het frame geplaatste, in zeven standen instelbare monoschokdemper, die via een linksysteem wordt bediend. Dat geeft een optimale balans tussen comfort en wegligging, iets waarbij ook de relatief lange wielbasis van 1.585 mm en de ruime naloop van 105 mm een belangrijke rol spelen. Net als de lichte, aluminium tienspaakswielen, waarop een 120/70 - 15 voorband en een 150/70 - 13 achterband liggen. 

 

Het dashboard van de Burgman 400A is zeer uitgebreid en gemakkelijk af te lezen. Het bestaat uit een analoge, ronde snelheidsmeter en een dito toerenteller, waartussen een digitaal display is geplaatst.


Dit display biedt enorm veel informatie. Het toont een kilometerteller, twee tripmeters, een benzinemeter en geeft bovendien de koelwatertemperatuur, het gemiddelde benzineverbruik, en de omgevingstemperatuur weer. Ook biedt het dashboard een vorstindicator, een klokje een service-indicator en een indicator die aangeeft of je rijstijl tot een laag brandstofverbruik leidt. 

 

Wanneer je de Suzuki Burgman 400A ziet staan, valt direct op dat deze scherpe, sportieve lijnen combineert met een luxueuze uitstraling, als een elegante atleet. Zeer kenmerkend in dit uiterlijk zijn de spits toelopende, dubbele LED-koplampen waarin de positielichten zijn geïntegreerd. Ook het LED-achterlicht draagt bij aan het markante uiterlijk van deze maxiscooter, net als de dubbele stiknaden op het comfortabele zadel. 


Natuurlijk is bij het design van de Burgman 400A veel rekening gehouden met de praktische zaken. Zo passen zowel een integraalhelm als een jethelm in de riante, 42 liter grote bagageruimte. Ook in het voorpaneel zijn nog twee bergruimtes gecreëerd, een van 2,8 en een van 3,5 liter. Een van die compartimenten is voorzien van een 12-voltstopcontact, zodat je je mobiele telefoon of andere elektronische apparaten kunt opladen. Verder is ook aan de beveiliging gedacht: achter de treeplank bevindt zich een oog waardoor je een kettingslot kunt halen, zodat je de Burgman eenvoudig aan een lantaarnpaal kunt vastleggen.

 

Een van de sterke punten van de Burgman 400A is het uitstekende rijcomfort, dat de rijder en een eventuele passagier geniet. De basis daarvan is een uitgekiende ergonomie, die profiteert van een breed, dik gepolsterde zadel een steun die met een ruk naar wens 15 mm naar voren of 30 mm naar achteren kan worden versteld. Het brede stuur reikt hoog naar de rijder toe, zodat deze lekker rechtop kan zitten. 


Verder biedt de Burgman 400A een riante beenruimte en brede treeplanken die een versmalling hebben zodat je bij stilstand goed met de voeten bij de grond kunt. De passagier beschikt niet alleen over een riante zitruimte, maar ook over brede, gemakkelijk vast te houden handgrepen.


 

De Burgman 400 ABS-rijder mag zich verheugen op een rijke uitrusting. Zo is deze Burgman standaard al voorzien van een middenbok, een verstelbare ruggensteun en van het Suzuki Advanced Immobiliser System (SAIS). Dankzij dit systeem kan de Burgman 400A alleen worden gestart wanneer het contactslot een elektronische chip in de contactsleutel herkent. Het contactslot wordt bovendien afgedekt door een magnetisch dekseltje, dat alleen met de achterkant van de originele sleutel kan worden geopend. 


Verder heeft de Burgman 400A een riante, 42 liter grote bergruimte onder het zadel en twee bergruimtes in het voorpaneel, waarvan er een is voorzien van een 12-voltstopcontact voor het opladen van elektronische apparatuur. De rijke standaarduitrusting kan nog verder worden uitgebreid met diverse optionele accessoires, zoals handkappen, handvatverwarming, een topkoffer en een grotere toerruit.

 

Er zijn vele redenen om een nieuwe Suzuki aan te schaffen. Zoals:


State-of-the-art technologie

Uitgebreid, vakkundig dealernetwerk

Goede financieringsmogelijkheden

Uitstekende garantievoorwaarden

Drie jaar 24-uurs mobiliteitsservice*


* Bij onderhoud door officiële Suzuki-dealer, vraag naar de voorwaarden.



Vind een dealer

 

Financieren? Zo geregeld!

 

Suzuki Mobiliteitsservice

 

Fotogalerij

 
 
 
 

Specificaties en downloads

Burgman 400A:

Testverslagen 2017

Prijslijst