Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

 



De Suzuki V-Strom 650XTA

Met een perfecte ergonomie, 650 cc-twin en een extra ruige uitrusting is de V-Strom 650XTA - ook wel DL650XTA genoemd - een allroad die zich door niets en niemand laat weerhouden.


Met een fantastisch zitcomfort, een ruime actieradius en de perfecte windbescherming van het in drie standen instelbare windscherm komen de verste bestemmingen binnen bereik. De ruime veerwegen zorgen samen met het lage gewicht en de supersterke, tubeless spaakvelgen - die op de gele versie goud geanodiseerd zijn - dat je zonder problemen door kunt waar het asfalt ontbreekt. De handkappen beschermen je handen daarbij tegen zwiepende takken. Of gewoon tegen de kou, als je andersoortige, onherbergzame streken opzoekt. Dat neemt niet weg dat je de V-Strom 650XT ABS natuurlijk ook prima kunt gebruiken voor de dagelijkse woon-werktrip, een vakantietrip of een sportieve rit over de Hollandse dijken. Met de vriendelijke, 71 pk sterke V-Twin en het superwendbare rijwielgedeelte ligt rijplezier overal voor het oprapen!

Rijklaar voor € 9.899,-


Kopen? Vind jouw dealer


Financieren? Zo geregeld

Details

Klik op een blok voor meer informatie over de V-Strom 650XTA:

De V-Strom 650XTA dankt veel van zijn populariteit aan het vriendelijke, maar opwindende karakter van de 645 cc V-Twin. Het is een juweeltje van een blok, zowel qua karakter als qua techniek. Zo zijn de drijfstangen van deze 90° DOHC-krachtbron gekogelstraald om het oppervlak te verstevigen en zijn de cilinderwanden gecoated met een slijtvaste SECM-laag.


De zuigers en de uitlaatnokkenas zijn voorzien van een wrijvingsarme coating. Samen met de compacte verbrandingskamer, de twin-spark technologie en het geavanceerde injectiesysteem, dat onder meer over dubbele SDTV-gaskleppen en fijn vernevelende tiengatsverstuivers beschikt, zorgt dat voor een zeer aangenaam brandstofverbruik en een soepele gasdosering. Het levendige karakter dankt de 650 cc twin deels verder aan de korte boring x slagverhouding van 81,0 x 62,6 mm, die de motor een groot toerenbereik verleent.


Het maximumvermogen van 71 pk komt dan ook pas bij 8.800 t.p.m. vrij. En dat terwijl het blok juist is getuned voor een smeuïge trekkracht in het lage en middentoerengebied, zodat de V-Strom 650XTA zich ook bij lage snelheden gemakkelijk laat bedienen. Dat bedieningsgemak profiteert bovendien van een Low RPM Assist, die iets gas bijgeeft als het toerental te laag wordt, en van het Suzuki Easy Start System, dat de hele startprocedure automatisch uitvoert als de startknop is geactiveerd.


Brandstofverbruik V-Strom 650XTA: 24,4 km/l (4,1 l/100 km), CO2-emissie: 94 g/km*
Brandstofverbruik V-Strom 650XTA 35 kW: 23,8 km/l (4,2 l/100 km), CO2-emissie: 97 g/km*

* Gemeten door Suzuki volgens de WMTC-methode (Worldwide Motorcycle Test Cycle). Werkelijk verbruik kan afwijken door weersomstandigheden, wegconditie, rijgedrag en onderhoud.

 
De Suzuki V-Strom 650XTA is voorzien van de modernste assistentiesystemen. Zo is er bijvoorbeeld een state-of-the-art tractiecontrolesysteem, dat het doorslippen van het achterwiel voorkomt.


Het tractiecontrolesysteem meet continu de wielsnelheden van voor- en achterwiel, de stand van de gasklep en de krukaspositie. Ook controleert het welke versnelling er is ingeschakeld. Met deze gegevens berekent de ECU van de tractiecontrole continu of de beschikbare tractie wordt overschreden. In dat geval wordt het motorkoppel razendsnel verminderd door het ontstekingstijdstip te verlagen en de gasklepopening te verkleinen, zodat het achterwiel grip houdt.


De tractiecontrole van de V-Strom 650XTA kent twee modi: de eerste is voor een sportieve rijstijl en laat een zekere mate van driften toe, de tweede stand grijpt eerder in, zodat je ook bij slecht weer optimale controle houdt. Voor off-roadgebruik kan de tractiecontrole worden uitgeschakeld.

 
De V-Strom 650XTA is een motor die in de meest uiteenlopende omstandigheden kan worden ingezet, van sportieve escapades tot toertochten met duopassagier en bagage of lichte offroadpassages.


Het spreekt voor zich dat het remsysteem ruim op al deze taken is berekend. In het voorwiel tref je dan ook een hoogwaardige dubbele schijfrem aan met zwevend gelagerde 310 mm remschijven en glijdend bevestigde tweezuigerremtangen. Het achterwiel heeft een 260 mm remschijf met een eveneens glijdend gemonteerde enkelzuigerremtang.


Voor een optimale controle wordt de remkracht van voor- en achterrem bewaakt door een state-of-the-art, lichtgewicht ABS-systeem van Bosch.

 
Op het gebied van stuureigenschappen en stabiliteit zet de V-Strom 650XTA de norm in zijn klasse. Een van de redenen daarvoor is het hoogwaardige, aluminium twin-spar frame, dat zeer licht is en over een optimale stijfheidsbalans beschikt.


Dit frame steunt af op een robuuste voorvork, die met een veerweg van 150 mm zeer vergevingsgezind is. Datzelfde geldt voor de achterschokdemper. Daarvan kan zowel de uitgaande demping als de veervoorspanning worden versteld, dat laatste gaat zelfs zeer eenvoudig via een separaat geplaatste handversteller.


De wegligging profiteert verder van de zeer sterke tubeless spaakwielen, waarop Bridgestone A40 allroad-banden liggen in de maten 110/80 R19 en 150/70R17. Op de gele versie zijn deze spaakwielen goudkleurig, op de andere versies zwart gelakt.

 
De V-Strom 650XTA heeft vanaf modeljaar 2017 hetzelfde dashboard als de V-Strom 1000A. Sportief, overzichtelijk en zeer informatief dus!


De grote, analoge toerenteller bewijst zijn diensten bij een sportieve rijstijl, terwijl de twee goed afleesbare digitale displays alle informatie bieden die je je op een lange reis kunt wensen. Zo biedt de ene display een digitale snelheidsmeter en een versnellingsindicator.


De andere beschikt over een vorstwaarschuwing, een voltmeter en een dubbele tripmeter, terwijl die display ook informatie geeft over het gemiddelde en actuele brandstofverbruik, de brandstofvoorraad, de resterende actieradius, de stand van de tractiecontrole, de buitenluchttemperatuur en de tijd.


Via een schakelaar op de linker stuurhelft kan tussen de verschillende informatiebronnen worden geschakeld.

 
De V-Strom 650XTA is gemaakt voor het avontuur. Dat is terug te vinden in elk detail en zeker in het design, dat een moderne interpretatie is van de lijnen van de legendarische DR800, ook wel Dr. Big genoemd. Zeer herkenbaar is de snavel, waarboven het grootlicht en het dimlicht verticaal boven elkaar zijn geplaatst.


Bij grootlicht branden ze beiden, voor een fenomenale lichtopbrengst. Aan de achterzijde zorgt een LED-unit voor een goed zichtbare en markante verlichting. Voor een optimale bewegingsvrijheid en om de voeten gemakkelijk op de grond te zetten, lopen de 20 litertank en het zadel smal in elkaar over. Naar achteren is het zadel breed uit voor een zeer comfortabele zitpositie. Die profiteert ook van luchtducts in de kuip, die hete lucht van de voeten wegleidt en van een in drie hoogtes instelbaar windscherm, dat in de windtunnel is ontwikkeld voor een laag turbulentieniveau en een minimale opwaartse kracht.


De V-Strom 650XTA is leverbaar in geel, wit en zwart, waarbij de gele versie is voorzien van goudkleurige in plaats van zwarte spaakwielen.

 
Voor de V-Strom 650XTA is er een uitgebreide collectie originele Suzuki-accessoires beschikbaar. Zo kunnen de bagagemogelijkheden worden uitgebreid met een zijkofferset, die dankzij een geïntegreerde montagebeugel en de laaggeplaatste uitlaat zeer dicht op de motor kan worden geplaatst.


Dat houdt de motor lekker smal en beperkt de invloed op het stuurgedrag, omdat het gewicht van de koffers dichtbij de as van de motor zit. Voor extra bagageruimte - of voor filerijders - zijn er ook twee topkoffers beschikbaar, met een inhoud van 35 of 55 liter. De koffers zijn voorzien van een monokey-systeem, zodat je ze met één enkele contactsleutel kunt openen of afnemen.


Verder is er nog een uitgebreide range aan accessoires, zoals handvatverwarming met dunne handvatten, een toer-windscherm, valbeugels, LED-mistlampen, een verhoogd of verlaagd zadel, een luxe kettingscherm, een tanktas, een middenbok en LED-knipperlichten.

 
Er zijn vele redenen om een nieuwe Suzuki aan te schaffen. Zoals:

State-of-the-art technologie
Uitgebreid, vakkundig dealernetwerk
Goede financieringsmogelijkheden
Uitstekende garantievoorwaarden
Drie jaar 24-uurs mobiliteitsservice*

* Bij onderhoud door officiële Suzuki-dealer, vraag naar de voorwaarden.


Vind een dealer

 

Financieren? Zo geregeld!

 

Suzuki Mobiliteitsservice

 

Fotogalerij

Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
 
 
 
 

Specificaties en downloads

V-Strom 650XTA:

  1. Testverslagen 2017
  2. Prijslijst