Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

 



De Suzuki V-Strom 650A

De Suzuki V-Strom 650A zet de norm in het middensegment van de dual-purpose machines. Een term die de veelzijdigheid van deze alleskunner, die ook als DL650 te boek staat, eigenlijk nog te kort doet.



Met zijn ultieme zitcomfort, zijn pittige en levendige 650 cc V-twin, zijn sublieme wendbaarheid en zijn uitgebreide bagagemogelijkheden is de term multi-purpose beter op zijn plaats. De V-Strom 650A is de ideale motor voor woon-werkverkeer in de stad, een dagtour naar zee of een romantisch uitje met zijn tweeën. Maar de V-Strom 650A draait ook zijn hand niet om voor een vakantietrip naar verre oorden, met volgeladen koffers uit de accessoirerange. Deze V-twin blinkt uit in souplesse en heeft met 71 pk meer dan genoeg power in huis voor opwindende tochten of snelle snelwegritten. Daarbij brengen zijn efficiënte karakter en zijn riante tankinhoud verre horizonten nog dichterbij ...


Rijklaar voor € 9.399,-

Kopen? Vind jouw dealer


Financieren? Zo geregeld

Details

Klik op een blok voor meer informatie over de V-Strom 650A:

De V-Strom 650A dankt veel van zijn populariteit aan het vriendelijke, maar opwindende karakter van de 645cc V-Twin. Het is een juweeltje van een blok, zowel qua karakter als qua techniek.


Zo zijn de drijfstangen van deze 90° DOHC-krachtbron gekogelstraald om het oppervlak te verstevigen en zijn de cilinderwanden gecoat met een slijtvaste SECM-laag. De zuigers en de uitlaatnokkenas zijn voorzien van een wrijvingsarme coating. Samen met de compacte verbrandingskamer, de twin-spark technologie en het geavanceerde injectiesysteem, dat onder meer over dubbele SDTV-gaskleppen en fijn vernevelende tiengatsverstuivers beschikt, zorgt dat voor een zeer aangenaam brandstofverbruik en een soepele gasdosering.


Het levendige karakter dankt de 650cc twin verder deels aan de korte boring x slagverhouding van 81,0 x 62,6 mm, die de motor een groot toerenbereik verleent. Het maximumvermogen van 71 pk komt dan ook pas bij 8.800 t.p.m. vrij. En dat terwijl het blok juist is getuned voor een smeuïge trekkracht in het lage en middentoerengebied, zodat de V-Strom 650 zich ook bij lage snelheden gemakkelijk laat bedienen. Dat bedieningsgemak profiteert bovendien van een Low RPM Assist, die iets gas bijgeeft als het toerental te laag wordt, en van het Suzuki Easy Start System, dat de hele startprocedure automatisch uitvoert als de startknop is geactiveerd.


Brandstofverbruik V-Strom 650A: 24,4 km/l (4,1 l/100 km), CO2-emissie: 94 g/km*
Brandstofverbruik V-Strom 650A 35 kW: 23,8 km/l (4,2 l/100 km), CO2-emissie: 97 g/km*

* Gemeten door Suzuki volgens de WMTC-methode (Worldwide Motorcycle Test Cycle). Werkelijk verbruik kan afwijken door weersomstandigheden, wegconditie, rijgedrag en onderhoud.

 
De Suzuki V-Strom 650A is voorzien van de modernste assistentiesystemen. Zo is er bijvoorbeeld een state-of-the-art tractiecontrolesysteem, dat het doorslippen van het achterwiel voorkomt.


Het tractiecontrolesysteem meet continu de wielsnelheden van voor- en achterwiel, de stand van de gasklep en de krukaspositie. Ook controleert het welke versnelling er is ingeschakeld. Met deze gegevens berekent de ECU van de tractiecontrole continu of de beschikbare tractie wordt overschreden. In dat geval wordt het motorkoppel razendsnel verminderd door het ontstekingstijdstip te verlaten en de gasklepopening te verkleinen, zodat het achterwiel grip houdt.


De tractiecontrole van de V-Strom 650A kent twee modi: de eerste is voor een sportieve rijstijl en laat een zekere mate van driften toe, de tweede stand grijpt eerder in zodat je ook bij slecht weer optimale controle houdt. Voor off-roadgebruik kan de tractiecontrole worden uitgeschakeld.

 
De V-Strom 650A is een motor die in de meest uiteenlopende omstandigheden kan worden ingezet, van sportieve escapades tot toertochten met duopassagier en bagage.


Het spreekt voor zich dat het remsysteem ruim op al deze taken is berekend. In het voorwiel tref je dan ook een hoogwaardige dubbele schijfrem aan met zwevend gelagerde 310 mm remschijven en glijdend bevestigde tweezuigerremtangen. Het achterwiel heeft een 260 mm remschijf met een eveneens glijdend gemonteerde enkelzuigerremtang. Voor een optimale controle worden de remkracht van voor- en achterrem bewaakt door een state-of-the-art, lichtgewicht ABS-systeem van Bosch.

 
Op het gebied van stuureigenschappen en de stabiliteit zet de V-Strom 650A de norm in zijn klasse. Een van de redenen daarvoor is het hoogwaardige, aluminium twin-spar frame, dat zeer licht is en over een optimale stijfheidsbalans beschikt. Dit frame steunt af op een robuuste voorvork, die met een veerweg van 150mm zeer vergevingsgezind is. Datzelfde geldt voor de achterschokdemper. Daarvan kan zowel de uitgaande demping als de veervoorspanning worden versteld, dat laatste gaat zelfs zeer eenvoudig via een separaat geplaatste handversteller. De wegligging profiteert verder van de lichte, aluminium tienspaakswielen, waarop Bridgestone A40 allroad-banden liggen in de maten 110/80 R19 en 150/70R17.
 
De V-Strom 650A heeft vanaf modeljaar 2017 hetzelfde dashboard als de V-Strom 1000A. Sportief, overzichtelijk en zeer informatief dus!


De grote, analoge toerenteller bewijst zijn diensten bij een sportieve rijstijl, terwijl de twee goed afleesbare, digitale displays alle informatie bieden die je je op een lange reis kunt wensen.

Zo biedt de ene display een digitale snelheidsmeter en een versnellingsindicator. De andere beschikt over een vorstwaarschuwing, een voltmeter en een dubbele tripmeter, terwijl die display ook informatie geeft over het gemiddelde en actuele brandstofverbruik, de brandstofvoorraad, de resterende actieradius, de stand van de tractiecontrole, de buitenluchttemperatuur en de tijd.


Via een schakelaar op de linker stuurhelft kan tussen de verschillende informatiebronnen worden geschakeld.

 
De V-Strom 650A is gemaakt voor het avontuur. Dat is terug te vinden in elk detail en zeker in het design, dat een moderne interpretatie is van de lijnen van de legendarische DR800, ook wel Dr. Big genoemd. Zeer herkenbaar is de snavel, waarboven het grootlicht en het dimlicht verticaal boven elkaar zijn geplaatst. Bij grootlicht branden ze beiden, voor een fenomenale lichtopbrengst. Aan de achterzijde zorgt een LED-unit voor een goed zichtbare en markante verlichting.


Voor een optimale bewegingsvrijheid en om de voeten gemakkelijk op de grond te zetten, lopen de 20 litertank en het zadel smal in elkaar over. Naar achteren is het zadel breed uit voor een zeer comfortabele zitpositie. Die profiteert ook van luchtducts in de kuip, die hete lucht van de voeten wegleidt en van een in drie hoogtes instelbaar windscherm, dat in de windtunnel is ontwikkeld voor een laag turbulentieniveau en een minimale opwaartse kracht.

 
Voor de V-Strom 650A is er een uitgebreide collectie originele Suzuki-accessoires beschikbaar. Zo kunnen de bagagemogelijkheden worden uitgebreid met een zijkofferset, die dankzij een geïntegreerde montagebeugel en de laaggeplaatste uitlaat zeer dicht op de motor kan worden geplaatst.


Dat houdt de motor lekker smal en beperkt de invloed op het stuurgedrag, omdat het gewicht van de koffers dichtbij de as van de motor zit. Voor extra bagageruimte - of voor filerijders - zijn er ook twee topkoffers beschikbaar, met een inhoud van 35 of 55 l. De koffers zijn voorzien van een monokey-systeem, zodat je ze met één enkele contactsleutel kunt openen of afnemen.


Verder is er nog een uitgebreide range aan accessoires, zoals handvatverwarming met dunne handvatten, handkappen, een toer-windscherm, valbeugels, een middenbok, LED-mistlampen, een verhoogd of verlaagd zadel, een luxe kettingscherm, een tanktas en LED-knipperlichten.

 
Er zijn vele redenen om een nieuwe Suzuki aan te schaffen. Zoals:

State-of-the-art technologie
Uitgebreid, vakkundig dealernetwerk
Goede financieringsmogelijkheden
Uitstekende garantievoorwaarden
Drie jaar 24-uurs mobiliteitsservice*

* Bij onderhoud door officiële Suzuki-dealer, vraag naar de voorwaarden.


Vind een dealer

 

Financieren? Zo geregeld!

 

Suzuki Mobiliteitsservice

 

Fotogalerij

Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
Suzuki V-Strom 650A - DL650A
 
 
 
 

Specificaties en downloads

V-Strom 650A:

  1. Testverslagen 2016
  2. Prijslijst