Het concept van Suzuki's GSX-S1000(Z)A is simpel; combineer de GSX-R Supersport beleving met de handling en het comfort van een Naked bike en je hebt de ultieme straatmotor.
Voor het kloppend hart van de GSX-S1000(Z)A heeft Suzuki de perfecte keuze gemaakt door het legendarische blok van de GSX-R1000 toe te passen. Dit blok wordt namelijk tot op de dag van vandaag door GSX-R liefhebbers gezien als het meest krachtige en koppelrijke GSX-R blok ooit.
Dankzij de know-how van het Suzuki MotoGP team is de GSX-S1000(Z)A voorzien van een in 3-standen instelbare Traction Control, die voor puristen uiteraard ook volledig uit te schakelen is. De krachtige en perfect te doseren Brembo Monoblock remmen met ABS maken het feest compleet.
Suzuki levert de GSX-S1000A ook in een gelimiteerde ‘Z’-uitvoering. De exclusieve GSX-S1000A is voorzien van speciale wielstriping en een in matzwart gespoten voorvork en uitlaat. Daarnaast introduceert Suzuki het Street Xtreme accessoires-pakket voor de naked sport bike liefhebbers die hun GSX-S een extra sportieve look en sound willen geven.
Rijklaar voor:
GSX-S1000A € 14.499,-
GSX-S1000ZA € 14.699,-
Klik op een blok voor meer informatie.
Kayaba heeft een nieuwe voorvork ontwikkeld met alle wenselijke instelmogelijkheden. De veervoorspanning, rebound, compressie en demping kunnen naar wens van de rijder aangepast worden.
De radiale Brembo vierzuiger monoblock lichtgewicht remklauwen zorgen voor optimaal remvermogen. Naast dat de Brembo’s fantastische remprestaties leveren en zijn ze uitgevoerd in een fraaie zwarte kleurstelling. Er is gekozen voor remschijven van 310 mm voor maximale stopkracht.
Om maximaal te kunnen remmen en om het blokkeren te voorkomen tijdens een noodstop heeft de GSX-S1000 een lichtgewicht ABS systeem.
De Suzuki GSX-S1000(Z)A is uitgerust met het ingenieuze “Advanced Traction Control System”. Via diverse sensoren bij de wielen en het motorblok controleert dit systeem 250 keer per seconde de actuele situatie. Indien er eventuele wielspin optreedt, grijpt het systeem direct in door het motorvermogen aan te passen en zo optimale grip op het wegdek te garanderen. Door middel van een keuzeschakelaar op het stuur kan eenvoudig het ingrijpmoment van het systeem worden vertraagd, of geheel worden uitgeschakeld.
De GSX-S1000 is een wild en aggressief ogende naked bike. De LED knipperlichten en het LED achterlicht zorgen in combinatie met het Renthal stuur voor een sportief uiterlijk. Het spitse, maar comfortabele zadel, benadrukt het extreme uiterlijk nog eens extra.