Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

 


De Suzuki V-Strom 1050/1050XT

De V-Strom 1050 en V-Strom 1050XT zijn echte krachtpatsers en gemaakt voor de echte ontdekkingsreiziger. Uitgerust met de nieuwste assistentiesystemen, meer vermogen en talloze technische updates is dit de meest geavanceerde V-Strom ooit. Wijk af van de begane paden en ga op avontuur! En dat terwijl je geniet van ultiem comfort. Met de V-Strom zijn er geen grenzen.



The Master of Adventure

Herkenbare lijnen en toch helemaal nieuw: gebaseerd op het design van de legendarische Suzuki DR-Z-woestijnracer is het design van de nieuwe V-Strom scherper dan ooit. Nieuwe details zijn de koplamp met LED-verlichting, een verticale indeling voor dim- en grootlicht en het aluminium stuur met nieuwe bedieningsunits. Je rijdt bovendien met nog meer vermogen dankzij het vernieuwde V-twin-blok met 107 pk (79 kW). En met het gloednieuwe Suzuki Intelligent Ride System ben je op de V-Strom zelfs tijdens de spannendste avonturen helemaal in controle. De opvallende oranje met witte kleurstelling van de DR-Z keert terug, naast vijf andere kleuren, waaronder het bekende Champion Yellow en een nieuwe kleur grijs: Solid Iron Gray. In het eerste kwartaal van 2020 komt de nieuwe V-Strom 1050 op de markt.


Rijklaar voor

V-Strom 1050: € 13.999,-

V-Strom 1050XT: € 15.499,-


Kun je niet wachten om meer te ontdekken over deze stoere motor? Schrijf je in via het formulier onderaan deze pagina. Zo word je als eerste op de hoogte van toffe activiteiten en natuurlijk het laatste nieuws omtrent de V-Strom 1050.


Kopen? Vind jouw dealer

Financieren? Zo geregeld



Exclusief aanbod: V-Strom 1050XT First Edition voor slechts € 16.999,-

Rijd als eerste in Nederland op een compleet uitgeruste V-Strom 1050XT First Edition! Dit actiemodel is exclusief voor Nederland en gelimiteerd tot 25 stuks. De inhoud van het pakket bestaat uit:

  • Zilverkleurige aluminium Suzuki zijkofferset (2x 37 liter, incl. dragers en sloten)
  • TomTom Rider 550 World (incl. navigatiehouder) of zilverkleurige aluminium Suzuki topkoffer (38 liter)
  • Sterke Suzuki 11W LED-verstralers
  • Suzuki handvatverwarming
  • Speciaal zadel (genummerd)


De V-Strom 1050XT inclusief First Edition-accessoirepakket is er voor slechts € 16.999,-, jouw voordeel bedraagt daardoor ruim € 1.500,-. Deze uitvoering wordt met voorrang uitgeleverd. Bovendien zorgen we voor een feestelijke aflevering op een centrale locatie.

Deze actie geldt zolang de voorraad strekt. Raadpleeg je Suzuki-dealer voor de voorwaarden.  


Details

Klik op een blok voor meer informatie.

Suzuki heeft het beproefde 90 graden V-twin-blok van 1.037 cm3 voor de V-Strom 1050 en 1050XT vernieuwd. Dat voel en merk je aan de gretigheid zodra je de gashendel opendraait. De aanpassingen zorgen voor een hoog maximumkoppel van 100 Nm bij 6.000 t.p.m., waarbij het maximumvermogen uitkomt op 79 kW (107,6 pk) bij 8.500 t.p.m.


De gretige gasreactie komt onder meer door de toepassing van lichtere nokkenassen met grotere nokken, plus twee bougies per cilinder. De tweede bougie aan de zijkant van de verbrandingsruimte is vooral bedoeld om de verbranding bij lagere toerentallen te verbeteren. Het blok levert daardoor meer trekkracht in het lage- en middentoerengebied.


Wegrijden vanuit stilstand gaat heel soepel, waarbij ook het Low RPM Assist-systeem een handje helpt. Dat verhoogt het stationaire toerental als je de koppeling laat opkomen. Korte draaien maken, manoeuvreren en door de file rijden gaat zo nog gemakkelijker.


De souplesse en de uiterst precieze reactie op het gas kenmerkt de nieuwe V-Strom 1050. De Ride-by-wire-gasklepbediening draagt daaraan bij. De aansturing gaat nu via een elektronisch signaal in plaats van met een gaskabel. Het maakt ook elektronische cruise control (XT) mogelijk, die je kunt activeren bij snelheden tussen 50 en 160 km/uur. Handig als je je rechterpols even rust wil geven bij een lange rit op de snelweg. Want lange trips maken kan de nieuwe V-Strom 1050 als geen ander. Het is een volhouder en doorzetter – precies zoals jij.


Het Suzuki Easy Start System zorgt dat de hele startprocedure automatisch wordt uitgevoerd als de startknop is geactiveerd. Daarna ligt de wereld voor je open!


Brandstofverbruik V-Strom 1050/1050XT: 4,9 l/100 km*


* Gemeten door Suzuki volgens de WMTC-methode (Worldwide Motorcycle Test Cycle). Werkelijk verbruik kan afwijken door weersomstandigheden, wegconditie, rijgedrag en onderhoud.

 

De Suzuki V-Strom 1050 en 1050XT zijn voorzien van de modernste assistentiesystemen. Zoals het state-of-the-art tractiecontrolesysteem, dat doorslippen van het achterwiel voorkomt.


Het tractiecontrolesysteem meet continu de wielsnelheden van voor- en achterwiel, de stand van de gasklep en de krukaspositie. Ook controleert het welke versnelling er is ingeschakeld. Op basis van al deze gegevens berekent de ECU van de tractiecontrole continu of de beschikbare tractie wordt overschreden. In dat geval wordt het motorkoppel razendsnel verminderd door het ontstekingstijdstip te verlaten en de gasklepopening te verkleinen, zodat het achterwiel grip houdt.


De tractiecontrole kent drie standen. Stand 1 is voor een sportieve rijstijl met minimale interventie. Stand 3 is voor rijden op natte wegen met maximale tractiecontrole. Stand 2 biedt de beste balans voor in de stad en onder reguliere wegcondities. Voor off-roadgebruik kan de tractiecontrole worden uitgeschakeld.

 

Het lichte aluminium frame met zijn slanke bouw maakt de Suzuki V-Strom 1050 wendbaar. Sturen gaat met speels gemak. Het frame biedt door zijn opzet ook ruimte voor een tank met een inhoud van 20 liter.


De zithoogte is 855 mm (850 mm voor de V-Strom 1050XT). Een 20 mm in hoogte verstelbaar zadel is een optie (standaard op XT). De langere wielbasis van 1.555 millimeter draagt bij aan de stabiliteit. De volledig instelbare KYB-voorvering is voorzien van vorkpoten met een diameter van 43 mm. Bij de mono-achtervering kan de voorspanning aangepast worden.


Je zit rechtop en ontspannen, ideaal voor lange ritten en maximale controle en stabiliteit – ook als je eens buiten de gebaande paden gaat of met z’n tweeën en met zware bepakking onderweg bent.

 

Voor heeft de V-Strom 1050 dubbele remschijven van 310 mm in diameter en Tokico-vierzuigerremklauwen. De remschijf achter heeft een diameter van 260 mm. Deze wordt geremd door een remklauw met een enkele zuiger.


De V-Strom 1050XT heeft daarbovenop een gecombineerd remsysteem. Dus als je de voorrem inknijpt, wordt ook het achterwiel gedoseerd afgeremd. ABS op beide versies voorkomt blokkerende wielen – wel zo prettig als je toch een noodstop moet maken.


En de 1050XT heeft nog een serie extra assistentiesystemen, zoals ABS dat rekening houdt met bochten. Of wat denk je van Slope Dependent Control voor een goede verdeling van de remkracht op een helling. Hill-Hold Control helpt je om op een helling vanuit stilstand weg te rijden. Load Dependent Control past de remwerking aan op wisselende belading. Voor net dat beetje extra vertrouwen als je de grenzen van zijn prestaties en mogelijkheden opzoekt.

 

Het instrumentarium is goed afleesbaar dankzij een overzichtelijk LCD-scherm. In één oogopslag zijn toerental, snelheid, brandstofvoorraad en motortemperatuur af te lezen.


Rechtsonder de toerenteller op het scherm zie je de gekozen instellingen voor de tractiecontrole, ABS en de Suzuki Drive Mode Selector (SDMS). Daarmee kun je de gasreactie in drie standen aanpassen, van direct tot aan soft. SDMS is gekoppeld aan de tractiecontrole. Instellingen wijzigen doe je gemakkelijk met de speciale controleschakelaar op de bedieningsunit links op het stuur.


Links op het instrumentarium is een USB-aansluiting geplaatst. Daarmee kun je je mobiele telefoon opladen, of een navigatiesysteem.

 

Kijk eens naar het lijnenspel en de kleurstelling van de Suzuki V-Strom 1050! Stoer en sportief tegelijk, zoals een allroader hoort te zijn. Scherpe lijnen geven het uiterlijk karakter – hij heeft het nieuwe design-DNA van Suzuki.


Het ontwerp is geïnspireerd op dat van de legendarische Suzuki DR-Z-woestijnracer en de DR-BIG. Zelfs de opvallende oranje met witte kleurstelling van de DR-Z keert terug, naast vijf andere kleuren waaronder het bekende Champion Yellow (geel) en een nieuwe kleur grijs: Solid Iron Gray.


Opvallend is de koplamp met LED-verlichting en een verticale indeling voor dim- en grootlicht. Op de V-Strom 1050XT zijn ook de richtingaanwijzers voorzien van LED-verlichting. Een ander opvallend detail is het aluminium stuur met nieuwe bedieningsunits. En het windscherm van de XT dat handmatig 50 mm in hoogte verstelbaar is.

 

Suzuki levert voor de nieuwe V-Strom 1050 en 1050XT meer dan 50 accessoires, zoals valbescherming, LED-mistlampen, handkappen, een lagere buddyseat en handvatverwarming.


Plannen voor vakantie of lange reizen? Dan zijn de aluminium zijkoffers en aluminium topkoffer ideaal. Deze zijn makkelijk van de motor te nemen en kunnen op slot. Bovendien zijn de koffers fraai om te zien. Ze passen echt bij het stoere karakter van de V-Strom 1050.

 

Er zijn vele redenen om een nieuwe Suzuki aan te schaffen. Zoals:


State-of-the-art technologie

Uitgebreid, vakkundig dealernetwerk

Goede financieringsmogelijkheden

Uitstekende garantievoorwaarden

Drie jaar 24-uurs mobiliteitsservice*


* Bij onderhoud door officiële Suzuki-dealer, vraag naar de voorwaarden.


Vind een dealer

Financieren? Zo geregeld

Suzuki Mobiliteitsservice

 

Fotogalerij

 
 
 
 

Specificaties en downloads

V-Strom 1050:

  1. PDF-bestandPrijslijst
 













Ja, houd mij als eerste op de hoogte van het laatste nieuws en alle toffe V-Strom 1050-activiteiten van Suzuki Nederland.