Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

 



De 2019 RM-Z250

Voor 2019 heeft Suzuki zijn RM-Z250-crossmotor grondig vernieuwd en op alle punten verbeterd. De compacte crossmotor rijdt, stuurt en remt beter dan ooit!

De vernieuwde Suzuki RM-Z250 is opgebouwd rond een geheel nieuw lichtgewicht frame en swingarm. Het soepele motorblok levert meer vermogen en door diverse verbeteringen doen de voor- en achtervering hun werk nog doeltreffender. De remschijf voor is vergroot en de RM-Z250 is voorzien van een nieuw aluminium Renthal Fatbar®-stuur.


Een optimale balans tussen koppel en pk’s? Die krijg je door het vernieuwde 4-takt motorblok. De overbrengingsverhoudingen van de transmissie, het tractionmanagement en de Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) zijn geüpdatet, met maximale acceleratie tot gevolg.

Alle verbeteringen zorgen ervoor dat de Suzuki RM-Z250 ook onder de meest extreme omstandigheden beter presteert dan ooit. De vernieuwde Suzuki RM-Z250 staat binnenkort bij de dealer.  

Rijklaar voor € 7.999,-


Financieren                                                      


Vind jouw Suzuki MX-dealer


Details

Klik op een blok voor meer informatie

Een optimale balans tussen koppel en pk’s? Die krijg je door het vernieuwde 4-takt motorblok van 249 cm3. Suzuki blijft continu doorontwikkelen, waardoor de nieuwe RM-Z250-crossmotor makkelijk start, sneller van de startlijn komt en koppel en vermogen soepeler verdeelt. Met deze combinatie rijd je onder alle omstandigheden makkelijk naar de overwinning!
 
Suzuki ontwikkelde het Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) om je een voorsprong te geven aan het begin van iedere race. Als eerste vertrekken bij het starthek vraagt om een perfecte combinatie van gas en koppel. Met Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) brengt de 2019 Suzuki RM-Z250 technologie naar de startlijn, waarmee iedere rijder start als een winnaar, in welke omstandigheden dan ook.

Ontwikkeld met het oog op gebruiksgemak en maximale vermogenscontrole op elke ondergrond, biedt Suzuki Holeshot Assist Control je de mogelijkheid om de vermogensafgifte van het motorblok aan te passen aan de omstandigheden aan de start.

De Holeshot Assist Control-schakelaar is handig aan de linkerkant van het stuur geplaatst en heeft een multifunctioneel indicatorlampje. Indien gebruikt in zijn primaire rol als bediening voor Holeshot Assist Control, geeft een langzaam knipperend lichtje A-Mode aan en een snel knipperend lichtje B-Mode. Hij werkt ook als zelfdiagnosticerende indicator voor het brandstofinjectiesysteem en als run time-indicator voor het motorblok.
 
Voor de voorvering van de 2019-versie van de RM-Z250-crossmotor is gekozen voor volledig instelbare stalen vering van KYB in plaats van luchtvering. De voorvork dempt nog doeltreffender en de voorvering én de achtervering zijn verder verbeterd.
 
Voor 2019 heeft Suzuki de remschijf aan de voorkant van de RM-Z250 vergroot van 250 mm naar 270 mm, om een nog betere stopkracht mogelijk te maken.
 

Voor de 2019 RM-Z250 is het frame volledig herzien, waarbij vooral is gekeken naar gewichtsbesparing en verbetering van het stuurgedrag. Zo is de stijfheid van het frame verhoogd met 10 procent tegen een gewichtsbesparing van 370 gram. Door gebruik te maken van ‘hydroforming’ was het niet meer nodig de swingarm te lassen, wat resulteerde in een lichter gewicht (- 80 gram). Daarnaast is het motorblok aan de achterkant 8,5 millimeter hoger in het frame gehangen om het stuurgedrag verder te kunnen verbeteren. Hierbij zijn de motorsteunen aangepast. Dat maakt het geheel sterker en resulteerde in 90 gram gewichtsbesparing. Dankzij het vernieuwde frame was ook montage van een andere benzinetank mogelijk (- 312 gram) en een nieuw, smaller zadel (- 274 gram). De vernieuwing van het frame heeft in totaal 1,2 kilo aan gewichtsbesparing opgeleverd ten opzichte van het vorige model RM-Z250.

 

Fotogalerij

 
 
 
 

Specificaties en downloads


PDF-bestandDownload specificaties