Op en top innovatie! Suzuki presenteert zes nieuwe toonaangevende modellen

 

Met deze toonaangevende producten en innovatieve technieken bevestigt Suzuki wederom haar positie als meest populaire buitenboordmotorenmerk van Nederland! 

 

De nieuwe DF20 en DF15A met acculoze brandstofinjectie

 

De nieuwe DF20 en DF15A zijn uitgerust met het extreem zuinige “Suzuki Lean Burn Control System” en een geheel nieuw ontwikkeld elektronisch brandstofinjectiesysteem (EFI). Voor dit innovatieve systeem is er nu geen accu meer nodig, wat een wereldprimeur in z’n klasse is!

 

Van alle componenten van de nieuwe DF20 en DF15A is het gewicht zo laag mogelijk en het formaat zo compact mogelijk gehouden, zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties. Hierdoor is dit nieuwe model met slechts 44 kilogram de meest compacte en lichtgewicht buitenboordmotor in z’n soort. 

 

Door de toegepaste state-of-the art technieken hebben de nieuwe Suzuki DF15A en DF20 een zeer goede gasrespons, lineaire vermogensafgifte en zijn ze bovendien zeer zuinig met brandstof. De vernieuwde “Easy Start” techniek zorgt tevens voor een zeer snelle en lichte bediening van de handstarter.

 

De nieuwe DF15A is leverbaar vanaf begin juli 2012 voor de adviesprijs van € 3.304,- voor de kortstaart uitvoering en € 3.354,- voor de langstaart uitvoering. De nieuwe DF20 is leverbaar vanaf begin juli voor de adviesprijs van € 3.710,- voor de kortstaart uitvoering en € 3.761,- voor de langstaart uitvoering.*

 

* Geadviseerde verkoopprijzen zijn inclusief BTW en exclusief kosten vaarklaar maken.

 

 

 

 

De nieuwe Suzuki DF140A, DF115A en DF100A met Lean Burn

 

Vanaf seizoen 2013 brengt Suzuki haar nieuwste Top Performance modellen DF140A, DF115A en DF100A op de markt. Deze enorm krachtige viercilinder buitenboordmotoren zijn vanaf nu ook uitgerust met het bekroonde “Suzuki Lean Burn Control System”. Dit is een elektronisch regelsysteem dat voortdurend zorgt voor het meest efficiënte brandstofmengsel voor de motor en levert hierdoor maximale power met minimale brandstof!

 

“Lean, clean & green”

 

De moderne viertakt motoren hebben een vier-in-lijn 16-kleps motorblok met een cilinderinhoud van 2.044 cc en zijn voorzien van dubbele bovenliggende nokkenassen. De nieuwe DF140A, DF115A en DF100A zijn voorzien van tal van systemen om de prestaties te optimaliseren en de uitstoot te verlagen, onder alle omstandigheden. Zo is het verbruik van de nieuwe DF140A met maar liefst 14% verbeterd ten opzichte van het voorgaande model DF140.

 

De nieuwste Suzuki modellen hebben naast het “O2 Feedback Control System” als eerste viercilinder buitenboordmotor een klopsensor die nauwkeurig controleert of er een optimale verbranding plaatsvindt voor maximale betrouwbaarheid. Daarnaast waarborgt het Suzuki Water Detecting system de benzinekwaliteit door u te waarschuwen indien er onverhoopt water in de benzine gekomen is.

 

Stijlvolle stroomlijn

 

De nieuwe DF140A, DF115A en DF100A zijn voorzien van een geheel nieuw ontwikkelde kap. Deze zorgt niet alleen voor een krachtig en gestroomlijnd uiterlijk van de buitenboordmotor, maar ook voor optimale geleiding van lucht en warmte.

 

 

 

De nieuwe DF250AP met Suzuki Selective Rotation

 

Met de introductie van de nieuwe DF300AP buitenboordmotor introduceerde Suzuki in 2012 als eerste fabrikant ter wereld het revolutionaire “Selective Rotation” systeem, waarmee eenvoudig de draairichting van de propeller kan worden ingesteld. Dit model won de prestigieuze “NMMA Innovation Award 2012” en vanaf seizoen 2013 zal ook de nieuwe DF250AP met “Selective Rotation” leverbaar worden.

 

De indrukwekkende Suzuki DF250AP biedt met haar 4.0 liter V6 krachtbron onnavolgbare prestaties en een perfecte controle. Samen met toonaangevende systemen zoals “Lean Burn” en “O2 Feedback Control” is de DF250AP niet alleen compact en licht van gewicht, maar ook één van de meest krachtige, stille en zuinige in zijn soort!

 

Selective Rotation

Wanneer een boot aangedreven wordt door twee of meerdere buitenboordmotoren naast elkaar, moet er ter compensatie van het wieleffect in ieder geval een linksdraaiende en een rechtsdraaiende buitenboordmotor worden toegepast voor een perfecte stabiliteit van de boot. Met het nieuwe “Selective Rotation” systeem maakt Suzuki het nu voor het eerst mogelijk om één type buitenboordmotor zowel linksdraaiend als rechtsdraaiend te gebruiken.

 

Innovatieve eenvoud

Bij de nieuwe Suzuki DF250AP kan de eindoverbrenging van draairichting worden veranderd door een elektrische schakeling. Door het ingenieuze “Selective Rotation” systeem levert de DF250AP zowel in normale modus als in counter rotation modus dezelfde prestaties.

 

Optimale performance

De componenten van de vernieuwde overbrenging zijn dusdanig geoptimaliseerd, dat de specificaties voor zowel reguliere als tegengestelde draairichting gelijk zijn. Zo is de plaatsing van de lagers aangepast en is de behuizing van de overbrenging opnieuw ontworpen. Hierdoor ontstaat een nog betere stroomlijn, vermindering van de weerstand in het water en neemt de duurzaamheid toe. Daarnaast is de nieuwe DF250AP aan weerszijden voorzien van dubbele waterinlaten, voor een stabiele koeling op hoge snelheid en in ondiep water.

 

 

 

 

Deel uw ervaringen online:    /suzukimarinenl          /suzukimarinenl