Coronavirus

- Informatie over onze dienstverlening en de maatregelen die wij nemen in verband met het Coronavirus. Meer informatie

Jonker Suzuki Zaanstad Uw dealer
Suzuki introduceert nieuw topmodel: Suzuki Across

Nieuwe Suzuki Across

Suzuki introduceert nieuw topmodel: Suzuki Across

Suzuki introduceert de nieuwe Suzuki Across, een robuuste, ruime en sportieve SUV met een geavanceerd Plug-in Hybrid-systeem en E-Four vierwielaandrijving. De levering van de Suzuki Across start dit najaar.

- Uitgebreide standaarduitrusting
- Eerste model uit samenwerking Toyota Motor Corporation
- Lage CO2-uitstoot van 22 g/km

Plug-in Hybrid

Enorm krachtig en toch opvallend schoon, dat kenmerkt de nieuwe Suzuki Across. De basis van het Plug-in Hybrid-systeem is een sterke voorste elektromotor die een fors koppel levert bij lage snelheden, gecombineerd met een krachtige 2,5 liter viercilinder benzinemotor die bij hogere snelheden zorgt voor een soepele acceleratie. Met een maximaal systeemvermogen van 225kW (306 pk) is de Across in staat om in 6,0 seconden naar 100 km/h te sprinten. Tegelijkertijd is de gemiddelde CO2-uitstoot met 22 gram per kilometer énorm laag voor een auto van dit formaat. De Suzuki Across beschikt over een 18,1 kWh lithium ion-accupakket, waarmee de auto 75 kilometer achter elkaar volledig elektrisch kan afleggen, meer dan voldoende voor het gemiddelde dagelijkse woon-werkverkeer in Europa van ongeveer 50 kilometer.

Vier rijmodi
Het Plug-in Hybrid-systeem is uitgerust met vier rijmodi: de standaard EV-modus, Auto EV / HV-modus, HV-modus en de acculadermodus. De bestuurder kan deze selecteren, afhankelijk van de rijomstandigheden en de batterijstatus. In de EV-modus wordt het voertuig volledig aangedreven door de kracht van de elektromotor, zelfs bij volledige acceleratie. In Auto EV / HV-modus en HV-modus draagt de motor bij aan de vermogensafgifte wanneer dat nodig is, bijvoorbeeld wanneer het gaspedaal krachtig wordt ingedrukt.

E-Four vierwielaandrijving
Elke Suzuki Across beschikt over het geavanceerde E-Four vierwielaandrijvingsysteem. Dit systeem biedt bestuurders echte 4x4-prestaties met behoud van een zeer gunstig brandstofverbruik. Een onafhankelijke 40 kW-elektromotor stuurt de achterwielen aan. In combinatie met de aandrijflijn op de voorwielen kan de koppelverdeling voor:achter van 100:00 tot 20:80 worden geregeld. Voordelen van dit systeem zijn onder meer verbeterde stabiliteit tijdens het wegrijden op gladde oppervlakken, zoals besneeuwde wegen en zeer zeker weggedrag tijdens bochten op verschillende wegdekken.

Ook beschikt de Suzuki Across over een Trail Mode, een automatische limited-slip differentieelregeling die zorgt voor de best mogelijke grip en controle op gladde oppervlakken. Het systeem werkt door de remmen in te schakelen op de wielen die grip beginnen te verliezen en het koppel vervolgens te sturen naar de wielen die grip behouden. De functie past ook het gas- en transmissiepatroon aan om het voertuig in beweging te houden. Dit, in combinatie met de bodemvrijheid van 190 millimeter, maakt de auto ook geschikt voor avonturen over ruiger terrein.

Uitgebreide standaarduitrusting
Als nieuw topmodel van het Suzuki-modellengamma, is de Suzuki Across uiteraard zeer compleet uitgerust. Zo beschikt de auto standaard onder meer over LED-verlichting, geregelde airconditioning, 19 inch lichtmetalen wielen en een 9 inch touchscreen met navigatie, Apple CarPlay en Android Auto. Ook het Suzuki Safety System Pro is standaard, met onder meer Dynamic Radar Cruise Control (DRCC), Road Sign Assist (RSA), Lane Tracing Assist (LTA), Blind Spot Monitor (BSM), Pre-Collision System (PCS) en Rear Crossing Traffic Alert (RCTA).

Klanten kunnen de Suzuki Across bestellen in zes verschillende exterieurkleuren: White Pearl Crystal Shine, Silver Metallic, Attitude Black Mica, Sensual Red Mica, Gray Metallic en Dark Blue Mica.

Derde kwartaal
De Suzuki Across is het eerste model dat door Toyota Motor Corporation wordt aangeleverd in het kader van een samenwerkingsovereenkomst tussen Suzuki Motor Corporation en Toyota Motor Corporation. Aan het eind van het derde kwartaal vindt de marktintroductie plaats van de nieuwe Suzuki Across. De prijzen van de auto worden tijdens de marktintroductie bekendgemaakt.

Vianen, 1 juli 2020

Doc Beeld (.zip)
Selecteer model Sluiten
Model en uitvoering Model wijzigen
Model toevoegen
Selecteer een model via de knop hierboven.
Dealer zoeken
Suzuki Dealer:
Jonker Suzuki Zaanstad in ZAANDAM
Voorkeursdatum
Selecteer een gewenste datum.
Voorkeurstijd
Selecteer een gewenste tijd.
Ik wil misschien een Suzuki...
Gegevens
Vul jouw geslacht in.
Vul jouw voornaam in.
Jouw voornaam bestaat niet alleen uit alfanumerieke tekens.
Jouw voornaam bevat meer dan 50 karakters.
Jouw tussenvoegsel bestaat niet alleen uit alfanumerieke tekens.
Jouw tussenvoegsel bevat meer dan 10 karakters.
Vul jouw achternaam in.
Jouw achternaam bestaat niet alleen uit alfanumerieke tekens.
Jouw achternaam bevat meer dan 50 karakters.
Vul jouw e-mailadres in.
Vul een geldig e-mailadres in.
Jouw e-mailadres bevat meer dan 100 karakters.
Vul jouw telefoonnummer in.
Vul een geldig telefoonnummer in.
Jouw opmerkingen bestaat niet alleen uit alfanumerieke tekens.

Selecteer model Annuleren
Selecteer dealer Annuleren
Brochure aanvragen Sluiten
Ik wil misschien een Suzuki...
Uw gegevens
Vul jouw geslacht in.
Vul jouw voornaam in.
Jouw voornaam bestaat niet alleen uit alfanumerieke tekens.
Jouw voornaam bevat meer dan 50 karakters.
Jouw tussenvoegsel bestaat niet alleen uit alfanumerieke tekens.
Jouw tussenvoegsel bevat meer dan 10 karakters.
Vul jouw achternaam in.
Jouw achternaam bestaat niet alleen uit alfanumerieke tekens.
Jouw achternaam bevat meer dan 50 karakters.
Vul jouw postcode in.
Vul een geldige postcode in.
Vul jouw huisnummer in.
Alleen nummerieke waardes zijn toegestaan bij huisnummers.
Jouw toevoeging bestaat niet alleen uit alfanumerieke tekens.
Jouw huisnummer en/of toevoeging bevat meer dan 10 karakters.

Geen adres gevonden, vul een correcte postcode en huisnummer in.

Vul een correcte postcode en huisnummer in.

Uw straat bestaat niet alleen uit alfanumerieke tekens.
Uw straat bevat meer dan 100 karakters.

Vul een correcte postcode en huisnummer in.

Uw plaats bestaat niet alleen uit alfanumerieke tekens.
Uw plaats bevat meer dan 100 karakters.
Selecteer via deze {link} een dealer of maak gebruik van de bovenstaande velden.

Vul jouw e-mail en telefoonnummer in

Vul jouw e-mailadres in.
Vul een geldig e-mailadres in.
Jouw e-mailadres bevat meer dan 100 karakters.
Vul jouw telefoonnummer in.
Vul een geldig telefoonnummer in.

Als je jouw aanvraag verstuurt ga je akkoord met onze privacyverklaring. De door jou verstrekte gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het door jou gevraagde contact of de door jou gevraagde informatie. Een dealer kan telefonisch contact opnemen.