Vraag & antwoord: Service, onderhoud & garantie


Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde service, onderhoud & garantie vragen over Suzuki auto's. Mocht het antwoord op jouw vraag er niet tussen staan kijk dan in één van de andere categorieën onderaan de pagina. Of vraag het je Suzuki-dealer!

  • Jazeker, dat kan via de online werkplaatsafspraak planner. Het werkt als volgt:

    Eerst wordt je geholpen met het vinden van de dichtstbijzijnde Suzuki-dealer of erkende reparateur. Heb je jouw Suzuki-dealer gevonden? Kies dan voor 'Plan werkplaatsafspraak'.

    Vervolgens voer je het kenteken van jouw Suzuki, de huidige kilometerstand en het type afspraak in.

  • De prijzen voor een onderhoudsbeurt kan je vinden via de online werkplaatsafspraak planner. Het werkt als volgt:

    Eerst wordt je geholpen met het vinden van de dichtstbijzijnde Suzuki-dealer of erkende reparateur. Heb je jouw Suzuki-dealer gevonden? Kies dan voor 'Plan werkplaatsafspraak'.

    Vervolgens voer je het kenteken van jouw Suzuki, de huidige kilometerstand en het type afspraak in.

    Je ziet nu precies in beeld wat de kosten zijn.

  • De Suzuki-onderhoudsbeurt bevat een complete inspectie van 32 vitale punten, zoals remschijven, banden en de accu. Ook verversen we de motorolie, vervangen we het oliefilter en worden alle vloeistoffen bijgevuld.

    Naast de standaard inspectie voert de monteur aanvullend onderhoud uit op basis van het model en de kilometerstand van jouw Suzuki. En de prijs, die spreken we van te voren met je af. Dat is het Variabel Onderhouds Systeem van Suzuki!

    Na een Suzuki VOS-onderhoudsbeurt ontvang je een Suzuki Service Card inclusief Pechhulp voor 1 jaar.

  • Is je Suzuki 5 jaar of ouder? En rijd je minder dan 7.500 km per jaar? Dan is Onderhoud op Maat voor jou een voordelig alternatief voor de VOS-onderhoudsbeurt. Onze monteurs kijken dan naar wat je Suzuki minimaal nodig heeft.

    Bij Onderhoud op Maat ontvang je echter geen Service Card inclusief 1 jaar Pechhulp zoals bij een VOS-onderhoudsbeurt.

  • Service Card
    Als je een onderhoudsbeurt laat uitvoeren, krijg je de Suzuki Service Card cadeau. Met deze card kun je altijd tussendoor even langskomen om gratis je bandenspanning of oliepeil te laten checken, software-updates uit te laten voeren en zonder afspraak kleine reparaties te laten doen (Direct Service).  Daarnaast heb je met deze card 24/7 gratis Pechhulp in heel Europa t.w.v. 100 euro. Je hoeft daardoor geen andere pechhulp-verzekering meer af te sluiten.

    Service-Card Extra
    Nóg completer in service is de Suzuki Service Card Extra. Voor slechts 29 euro per jaar (bruto adviesprijs) kun je upgraden naar de Suzuki Service Card Extra. Dan krijg je 1x per jaar een APK en extra checks en reparaties gratis waarbij het voordeel kan oplopen tot wel 170 euro!

  • Persoonsgegeven kunnen aangepast worden door je Suzuki-dealer. Je krijgt dan een nieuwe pas.
    De Suzuki Service Card Basis is kenteken gebonden en tijdens de looptijd overdraagbaar aan elke volgende eigenaar. De Suzuki-dealer kan deze wijziging in orde maken en een nieuwe Suzuki Service Card uitprinten.

    De Suzuki Service Card Extra is kenteken en dealer gebonden.

  • Je kunt de Suzuki Pechhulp 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken op het volgende telefoonnummer:
    vanuit Nederland en het buitenland: +31 20 851 22 72

    De Suzuki Pechhulp alarmcentrale is voor doven of slechthorende via sms te bereiken. Stuur een sms naar het telefoonnummer +31(0)6-50734890 met daarin je kenteken, je locatie en soort pech (bijvoorbeeld lekke band). Wij komen je dan zo spoedig mogelijk helpen.

  • Ben je op zoek naar het instructieboekje / handleiding van jouw auto?
    Je kunt een gedrukt exemplaar bestellen bij je Suzuki-dealer.
    Daarnaast kan je van recente modellen een digitale versie op deze pagina bekijken en downloaden.

  • De navigatiesystemen op een rijtje

    Welk systeem zit in jouw Suzuki en wat zijn de mogelijkheden?

    Op deze pagina vind je een compleet overzicht van:

    • Alle navigatiesystemen en in welk Suzuki-model ze te vinden zijn
    • Handige handleidingen: hoe installeer je het systeem?
    • Kaartupdates: hoe update je het systeem?
    • Welk systeem/telefoon geschikt is om een koppeling te maken via Bluetooth
  • Het Europese wegennet verandert continu*. Voor uitvoeringen met het SLDA-navigatiesysteem geldt dat eenmaal per jaar een kaartupdate verschijnt, tenminste zolang het betreffende navigatiesysteem in de units wordt geleverd. De meest recente kaartupdates zijn leverbaar via de officiële Suzuki-dealer. De consumentenadviesprijs voor deze update is € 399,- inclusief BTW.

    * Suzuki doet er alles aan om de kaarten voor het navigatiesysteem up-to-date te houden, maar het voortdurend veranderende wegennet kan ervoor zorgen dat deze niet 100% accuraat zijn.

  • Veiligheid van al onze modellen heeft onze absolute prioriteit. Daarin doen we geen concessies, ongeacht de leeftijd van de auto. Wanneer we constateren dat een onderdeel niet voldoet aan onze strenge kwaliteits- en veiligheidsnormen, ondernemen we actie.

    Indien jouw Suzuki betrokken is bij een terugroepactie dan ontvang je van ons een uitnodiging om een afspraak te maken voor de controle of aanpassing. Je hoeft daar niets voor te doen!

  • Onderdelen zijn verkrijgbaar bij de officiële Suzuki-dealer of Erkend Reparateur. Zij kijken graag met je mee welk onderdeel je precies nodig hebt. Klik hier om met behulp van je postcode de dichtstbijzijnde dealer of Erkend Reparateur te vinden.

  • Suzuki Glasscoat is een keiharde lakbescherming voor je auto. De coating beschermt je auto tegen invloeden van buitenaf, zoals insectenresten, schoonmaakmiddel en vogelpoep. Je krijgt er maar liefst 5 jaar garantie op. De Glasscoat wordt professioneel door de Suzuki-dealer aangebracht.
    Glasscoat is leverbaar zolang de voorraad strekt. Bij vragen over Glasscoat en garantie kan je contact opnemen met je Suzuki-dealer.

Bekijk ook de meest gestelde vragen over: