Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

 



GSX-250RA

Een sportieve uitstraling, pittige, maar gebruiksvriendelijke prestaties en een hoogstaand rijcomfort. Het zijn drie belangrijke factoren die Suzuki's GSX-250RA een veelzijdig karakter meegeven.


Het flitsende stuurkarakter en de 25 pk sterke tweecilindermotor maken deze Street Sport uiterst geschikt om er razendsnel mee door het drukke stadsverkeer te laveren. 


Daarnaast biedt deze voor het A2-rijbewijs geschikte twin echter ook veel comfort en meer dan genoeg vermogen om er lange stukken mee over de snelweg te rijden, of om lekker te genieten van bochtige buitenwegen. Een sterk punt van deze GSX-250RA is dat het stabiele frame dusdanig is vormgegeven, dat rijders van elk postuur er niet alleen een comfortabele zit op vinden, maar ook goed met de voeten bij de grond kunnen. De zuinige, goed beheersbare tweecilindermotor zorgt daarbij voor aansprekende prestaties bij een laag verbruik, dat met 1 liter op 32,5 liter nieuwe normen zet in de 250 cc-klasse. De 15-litertank brengt je daarmee 480 km ver...

Rijklaar voor

€ 5.799,-


Kopen? Vind jouw dealer



Financieren? Zo geregeld!

Details

Klik op een blok voor meer informatie over de GSX-250RA: 

In de tweecilinder lijnmotor van de GSX-250RA schuilt ingenieuze technologie. De cilinders van deze vloeistofgekoelde 248 cc-motor zijn bijvoorbeeld op een speciale manier gehoond, waardoor de wanden het smeermiddel vasthouden en de frictie wordt verlaagd. 

Daartoe gebruikt Suzuki ook speciale zuigerveren met een lage aanlegdruk, terwijl de tuimelaars in de cilinderkop zijn voorzien van gelagerde rollen, zodat ze de nokken op de enkele bovenliggende nokkenas met zo weinig mogelijk verliezen volgen. Alles is gericht op optimale efficiëntie. 

Zo zijn de klepstelen vlak boven de klepschotels versmald om zo veel mogelijk doorstroming naar de cilinders te krijgen. De nokprofielen zijn dusdanig gekozen dat de tweecilindermotor een maximale acceleratie teweegbrengt tussen 20 km/u en 90 km/u, bij een minimale geluidsproductie. Het maximum vermogen van 18,4 kW (25 pk) @ 8.000 t.p.m. wordt via een zesversnellingsbak naar het achterwiel geleid.


Brandstofverbruik GSX250RA: 32,3 km/l (3,1 l/100 km), CO2-emissie: 71 g/km*

* Gemeten door Suzuki volgens de WMTC-methode (Worldwide Motorcycle Test Cycle). Werkelijk verbruik kan afwijken door weersomstandigheden, wegconditie, rijgedrag en onderhoud.

 

De remprestaties van de GSX-250RA liggen op een hoog niveau voor een motor in het lichte marktsegment. Aan de voorzijde heeft deze Street Sport namelijk een heuse wave-remschijf, die "in de tang" wordt genomen door een glijdend gemonteerde tweezuigerremklauw. 


De voorrem wordt bediend via een instelbare remhendel. Achter heeft de GSX-250RA eveneens een vast gemonteerde wave-remschijf, ditmaal gekoppeld aan een zwevend gemonteerde enkelzuigerremklauw. Een Bosch ABS-systeem zorgt dat de remvertraging altijd binnen veilige waarden blijft.

 

De GSX-250RA combineert een wervelend stuurgedrag aan betrouwbare stabiliteit, dankzij een robuust frame en een veersysteem dat een optimaal compromis biedt tussen wegligging en comfort. 


Aan de voorzijde heeft deze Street Sport een hydraulisch gedempte KYB-telescoopvoorvork, waarvan de veer- en dempingskarakteristiek is gericht op een betrouwbaar wegcontact en een goede feedback van de 17-inch IRC-banden, die op fraaie, lichtmetalen tienspaakswielen liggen. 


De balhoofdhoek van 25,6° staat samen met het lage gewicht van 181 kg borg voor een lichtvoetig stuurgedrag, terwijl de wielbasis van 1.430 mm in combinatie met een naloop van 104 mm zorgt voor de nodige rechtuitstabiliteit wanneer de gaskraan vol open wordt gedraaid. 

 

In het zadel heeft de GSX-250RA-rijder weinig te wensen over, zeker als het om de informatievoorziening gaat. Het fraai gestylede display is multifunctioneel en voorzien van een omgekeerde "backlight"-verlichting voor een betere afleesbaarheid. 


De rijder heeft daarmee standaard een snelheidsmeter, een horizontale toerentellerbalk, een versnellingsindicator alsmede een brandstofmeter en een klok in beeld. Naar wens kan hij een kilometerteller, een van de twee tripmeters, een indicatie van de resterende actieradius of het gemiddelde brandstofverbruik te zien krijgen. Daarnaast biedt het dashboard nog een inschakelbare toerentalindicator en een service-indicator. 

 

Afgetraind, snel en wendbaar. Als een Urban Athlete. Dat is de kern van het design van de GSX-250RA. Enerzijds biedt deze street-sport een fraaie, agressieve vormgeving met een futuristische uitstraling. Daarin is een belangrijke rol weggelegd voor de koplamppartij, met een centrale lamp en aan weerszijden schuin omhooglopende LED-positielichten. 


Het sportieve imago wordt verder versterkt door de scherp omhooglopende achterpartij, met daarin een markant achterlicht. Aan de andere kant biedt deze supersportmachine wel een ontspannen rijgedrag, dankzij de bescherming van de volle kuip en door de zitpositie, die wel sportief is, maar niet extreem, omdat de clip-ons boven de kroonplaat zijn bevestigd. Belangrijk in het zitcomfort is ook de bescheiden zithoogte van slechts 790 mm, die er samen met de comfortabele polstering voor zorgt dat je het in het zadel van deze street sport lang kunt volhouden.

 

Er zijn vele redenen om een nieuwe Suzuki aan te schaffen. Zoals:


State-of-the-art technologie

Uitgebreid, vakkundig dealernetwerk

Goede financieringsmogelijkheden

Uitstekende garantievoorwaarden

Drie jaar 24-uurs mobiliteitsservice*


* Bij onderhoud door officiële Suzuki-dealer, vraag naar de voorwaarden.



Vind een dealer

 

Financieren? Zo geregeld!

 

Suzuki Mobiliteitsservice

 

Fotogalerij

 
 
 
 

Specificaties en downloads

GSX-250RA:

Testverslagen 2017

Prijslijst