Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

 



De GSX-S1000(Z)A


Het concept van Suzuki's GSX-S1000(Z)A  is simpel; combineer de GSX-R Supersport beleving met de handling en het comfort van een Naked bike en je hebt de ultieme straatmotor.

Voor het kloppend hart van de GSX-S1000(Z)A  heeft Suzuki de perfecte keuze gemaakt door het legendarische blok van de GSX-R1000 toe te passen. Dit blok wordt namelijk tot op de dag van vandaag door GSX-R liefhebbers gezien als het meest krachtige en koppelrijke GSX-R blok ooit.


Dankzij de know-how van het Suzuki MotoGP team is de GSX-S1000(Z)A  voorzien van een in 3-standen instelbare Traction Control, die voor puristen uiteraard ook volledig uit te schakelen is. De krachtige en perfect te doseren Brembo Monoblock remmen met ABS maken het feest compleet.


Suzuki levert de GSX-S1000A ook in een gelimiteerde ‘Z’-uitvoering. Dat betekent dezelfde fenomenale rijeigenschappen, maar met een nog meer onderscheidende look. De exclusieve GSX-S1000A is voorzien van speciale wielstriping en een in matzwart gespoten voorvork en uitlaat. 


Rijklaar voor:
GSX-S1000A € 14.399,-
GSX-S1000ZA € 14.699,-

Financieren



Details

Klik op een blok voor meer informatie.

Voor de GSX-S1000 wordt het motorblok van de GSX-R1000 gebruikt. Deze 999cc 4-in-lijn is verbeterd voor een goede gasrespons en brengt het vermogen nog soepeler over naar het achterwiel. Het motorblok is ontwikkeld om races te winnen, maar aangepast voor de straat. Met het brede vermogen, hoge koppel en state of the art technologie houd niets je meer tegen!

Brandstofverbruik GSX-S1000(Z)A: 18,9 km/l (5,3 l/100 km), CO2-emissie: 122 g/km*

* Gemeten door Suzuki volgens de WMTC-methode (Worldwide Motorcycle Test Cycle). Werkelijk verbruik kan afwijken door weersomstandigheden, wegconditie, rijgedrag en onderhoud.
 
Suzuki heeft een nieuw, lichtgewicht frame ontworpen voor De GSX-S1000(Z)A. Dit zorgt voor optimaal stuurgedrag en rijplezier. Elk aspect van het rijwielgedeelte is gemaakt op de handling en controle voor alle wegen en omstandigheden te optimaliseren. De swingarm komt rechtstreeks van de GSX-R1000 voor sportieve prestaties en de ultieme Superbike look. 


Kayaba heeft een nieuwe voorvork ontwikkeld met alle wenselijke instelmogelijkheden. De veervoorspanning, rebound, compressie en demping kunnen naar wens van de rijder aangepast worden.

 

De radiale Brembo vierzuiger monoblock lichtgewicht remklauwen zorgen voor optimaal remvermogen. Naast dat de Brembo’s fantastische remprestaties leveren en zijn ze uitgevoerd in een fraaie zwarte kleurstelling. Er is gekozen voor remschijven van 310 mm voor maximale stopkracht.


Om maximaal te kunnen remmen en om het blokkeren te voorkomen tijdens een noodstop heeft de GSX-S1000 een lichtgewicht ABS systeem.

 

De Suzuki GSX-S1000(Z)A is uitgerust met het ingenieuze “Advanced Traction Control System”. Via diverse sensoren bij de wielen en het motorblok controleert dit systeem 250 keer per seconde de actuele situatie. Indien er eventuele wielspin optreedt, grijpt het systeem direct in door het motorvermogen aan te passen en zo optimale grip op het wegdek te garanderen. Door middel van een keuzeschakelaar op het stuur kan eenvoudig het ingrijpmoment van het systeem worden vertraagd, of geheel worden uitgeschakeld.

 

De GSX-S1000 is een wild en aggressief ogende naked bike. De LED knipperlichten en het LED achterlicht zorgen in combinatie met het Renthal stuur voor een sportief uiterlijk. Het spitse, maar comfortabele zadel, benadrukt het extreme uiterlijk nog eens extra.

 
De Suzuki GSX-S1000A is ook leverbaar in een gelimiteerde ‘Z’-uitvoering. Die is extra exclusief, want slechts tijdelijk leverbaar. De in matzwart gespoten voorvork en uitlaat onderstrepen het dynamische Supersport-design van de GSX-S1000ZA. De speciale wielstriping maakt het sportieve plaatje helemaal compleet.
 

Fotogalerij

GSX S1000 ABS
GSX S1000 ABS
 
 
 
 

Specificaties en downloads

GSX-S1000(Z)A:

    Testverslagen 2017

    Prijslijst