Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

 


2018 RM-Z450 crossmotor

Maak kennis met de geheel nieuw ontwikkelde Suzuki RM-Z450! Een Suzuki crossmotor die nieuwe maatstaven zet in de allerhoogste MX-klasse! De nieuwe Suzuki RM-Z450 onderscheidt zich door een scherpere, MXGP-look en nog betere prestaties van krachtbron en rijwielgedeelte.


Bij de ontwikkeling van de nieuwe Suzuki RM-Z450 is uitgegaan van Suzuki’s unieke filosofie ‘Run, Turn and Stop’:


Runeen vernieuwde 450 cc-motor met meer vermogen en meer koppel in het gehele bereik, een verbeterde gasrespons en tractiemanagement, en een verfijnder functionerend S-HAC-systeem (Suzuki Holeshot Assistent Control).


Turn – een nieuw lichtgewicht frame, een nieuw ontwikkelde swingarm, aangescherpte prestaties van de telescopische Showa-voorvork, een nieuwe innovatieve Showa Balance Free Rear Cushion-monoschokdemper (BFRC), een nieuw type Bridgestone-banden en een aluminium Renthal Fatbar-stuur voor een perfecte controle.

Stop – een nieuw remsysteem dat profiteert van een grotere voorremschijf.

De nieuwe RM-Z450 is de snelste, felste en best sturende crossmotor van Suzuki.

Rijklaar voor € 8.499,-


Vind jouw MX-dealer


Details

Klik op een blok voor meer informatie

Het brandstofinjectie 450 cm3 viertakt blok dat de Suzuki RM-Z450 crosser aandrijft, levert de perfecte combinatie van koppel en pk’s. En voor de hedendaagse rijder doet het blok zelfs nog meer, dankzij een mix van nieuwe technologie en bewezen engineering. Suzuki heeft verbeteringen en aanpassingen gemaakt waardoor de 2018 RM-Z450 crossmotor makkelijker start, sneller van de startlijn komt en koppel en vermogen soepeler verdeelt, waardoor je de crossmotor niet alleen spannender, maar ook makkelijker naar de overwinning rijdt.
 
Een kopstart garandeert nog geen winst, maar het vergroot zeker je kansen. Suzuki ontwikkelde daarom het Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) om je een voorsprong te geven aan het begin van iedere race. Als eerste vertrekken bij het starthek vraagt om een perfecte combinatie van gas en koppeling. Met Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) brengt de Suzuki RM-Z450 crosser deze technologie naar de startlijn, waarmee iedere rijder start als een winnaar, in wat voor omstandigheden dan ook.

Ontwikkeld met het oog op gebruiksgemak en maximale vermogenscontrole op iedere ondergrond, biedt Suzuki Holeshot Assist Control je de mogelijkheid om de vermogensafgifte van het motorblok aan te passen aan de omstandigheden aan de start.

De schakelaar voor Holeshot Assist Control is handig aan de linkerkant van het stuur geplaatst en heeft een multifunctioneel indicatorlampje. Indien gebruikt in zijn primaire rol als bediening voor Holeshot Assist Control, geeft een langzaam knipperend lichtje A-Mode aan en een snel knipperend lichtje B-Mode. Hij werkt ook als zelfdiagnostyserende indicator voor het brandstofinjectiesysteem en als run time indicator voor het motorblok.
 
Voor de 2018 RM-Z450 is gekozen voor de verbeterde SHOWA-schroefveervoorvorken. Deze vervangen de SFF-Air-voorvorken die eerder op de RM-Z450 werden toegepast. De nieuwe voorvorken hebben hetzelfde linker- en rechtermechanisme als eerder werd gebruikt op de RM-Z450, met veerkleppen op beide vorken. Elk onderdeel is opnieuw ontworpen om groter te zijn. Het resultaat is een aanzienlijke toename van de basisprestaties.
 
Op de nieuwe 2018 RM-Z450 vervangt de nieuwe zeshoekige pijp van het frame de vierkante buis die wordt gebruikt voor de zadelbevestiging. Dit draagt bij aan het realiseren van een meer rigide en slanker frame. De verandering in de zeshoekige buis maakt het tevens gemakkelijker om het luchtfilter te verwijderen. Het nieuwe frame verhoogt en optimaliseert de stijfheid van voor naar achter. Daarnaast wordt het gewicht vermindert met 700 g. Ook de vernieuwde swingarm draagt bij aan de verbeterde stijfheid van de motor. Door het gebruik van dunner materiaal wordt de swingarm hierbij tevens 100 g lichter. Het nieuwe frame en de swingarm samen zorgen hierdoor voor:

  • Verbeterde prestaties in de bochten
  • Verbeterd vermogen om schokken op te vangen
  • Verbeterde algehele stabiliteit van de motor

 
Door een verandering van materiaal (van aluminium naar kunststof) is er een gewichtsbesparing bereikt van 275 g en is de tankinhoud verhoogd van 6,2 naar 6,3 liter.
 

Excel aluminium velgen

Excel aluminium velgen zijn speciaal ontwikkeld om zware raceomstandigheden te weerstaan, waaronder Supercross, Motocross en off-road condities. De aluminium legering van de velgen is ontwikkeld en gevormd om sterk te blijven en er goed uit te blijven zien.


Renthal FatBar
Dit beugelloze, taps toelopende aluminium stuur biedt de juiste stijfheid en flexibiliteit en heeft zich bewezen op racebanen overal ter wereld.


Wave remschijven
De wave remschijven die standaard op de 2018 RM-Z450 crosser zitten, zijn ontwikkeld om licht, koel en schoon te blijven tijdens een lange dag rijden of een veeleisende race.


Instelbare mapping

Je kunt de prestaties aanpassen aan veranderende omstandigheden. Door een van de twee brandstofstekkers aan te sluiten kun je kiezen voor een rijker-dan-standaard of een armer-dan-standaard brandstofsetting om het maximale uit de rij omstandigheden te halen. Inbegrepen bij de nieuwe motorfiets, steek je de stekkers er eenvoudig langs de baan in.

 

Fotogalerij

 
 
 
 

Specificaties en downloads

RM-Z450:

Testverslagen