Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

 


2017 RM-Z450 crossmotor

Voordat hij op de productieband belandt, passeren nieuwe Suzuki technologieën eerst de finishlijn op Motocross en Supercross races overal ter wereld. Suzuki ontwikkelt haar nieuwe crossmotoren op circuits in Amerika, Europa en Japan, waarbij nieuwe features door onze fabrieksrijders getest worden. Ze worden tijdens races geanalyseerd door fabrieksrijders van team Suzuki zoals Kevin Strijbos en Ben Townley van het Suzuki Racing team in de FIM MXGP series.


Het 2017 model van de RM-Z450 crossmotor is in een nieuw jasje gestoken. Met nieuwe kleurdelen, graphics, de zwarte geanodiseerde wielen en kroonplaten is deze vernieuwde crosser een opvallende verschijning.

Naast de nieuwe looks is de Suzuki RM-Z450 crosser technisch gemaakt om te winnen met de vertrouwde technische specificaties. De crosser is uitgerust met een SFF-Air voorvork (Separate Function Front Fork), Showa piggyback-reservoir achterschokbreker, Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC), Excel aluminium velgen en Renthal Aluminium Fatbar stuur.

De Suzuki RM-Z450, rijklaar voor € 8.299,-


Financieren                                                      


Kopen? Vind jouw MX-dealer


Details

Klik op een blok voor meer informatie

Het brandstofinjectie 450 cm3 viertakt blok dat de Suzuki RM-Z450 crosser aandrijft, levert de perfecte combinatie van koppel en pk’s. En voor de hedendaagse rijder doet het blok zelfs nog meer, dankzij een mix van nieuwe technologie en bewezen engineering. Suzuki heeft verbeteringen en aanpassingen gemaakt waardoor de 2017 RM-Z450 crossmotor makkelijker start, sneller van de startlijn komt en koppel en vermogen soepeler verdeelt, waardoor je de crossmotor niet alleen spannender, maar ook makkelijker naar de overwinning rijdt.
 
Een kopstart garandeert nog geen winst, maar het vergroot zeker je kansen. Suzuki ontwikkelde daarom het Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) om je een voorsprong te geven aan het begin van iedere race. Als eerste vertrekken bij het starthek vraagt om een perfecte combinatie van gas en koppeling. Met Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) brengt de 2017 Suzuki RM-Z450 crosser deze technologie naar de startlijn, waarmee iedere rijder start als een winnaar, in welke omstandigheden dan ook.

Ontwikkeld met het oog op gebruiksgemak en maximale vermogenscontrole op iedere ondergrond, biedt Suzuki Holeshot Assist Control je de mogelijkheid om de vermogensafgifte van het motorblok aan te passen aan de omstandigheden aan de start.

De schakelaar voor Holeshot Assist Control is handig aan de linkerkant van het stuur geplaatst en heeft een multifunctioneel indicatorlampje. Indien gebruikt in zijn primaire rol als bediening voor Holeshot Assist Control, geeft een langzaam knipperend lichtje A-Mode aan en een snel knipperend lichtje B-Mode. Hij werkt ook als zelfdiagnostyserende indicator voor het brandstofinjectiesysteem en als run time indicator voor het motorblok.
 
De Seperate Function Fork (SFF)-Air voorvork, getest en goedgekeurd door fabrieksracers, zit nu standaard op de Suzuki RM-Z450 crosser. Zonder de zware springveer in de rechter vorkpoot, gebruikt de SFF-Air voorvork lucht – lichtgewicht en micro-instelbaar – voor een nog betere prestaties.

De vork is substantieel lichter en biedt een verbeterde prestaties en eenvoudigere instelmogelijkheden. Rijders kunnen langs de baan met een simpele handpomp de luchtdruk instellen, waarbij ze iedere luchtkamer apart kunnen instellen via de makkelijk toegankelijke ventielen. Het omslachtige wisselen van veren is dus verleden tijd.
 
Je wilt een motor die je makkelijk en snel start, of het nu een koude start is voor de eerste racemanche of een hete herstart midden op het parcours. Door een aantal cruciale componenten opnieuw te ontwerpen, heeft Suzuki de RM-Z450 crosser aanzienlijk makkelijker te starten gemaakt. Dit bespaart jou tijd en energie die je beter op de machine kunt besteden.

De kickstarter van de RM-Z crosser is opnieuw ontworpen, zodat je gegarandeerd bent van een simpele en snelle start. Verder is het decompressiesysteem van het motorblok aangepast, met nieuwe onderdelen die zorgen voor een meer precieze en efficiënte decompressie. Om het startsysteem te perfectioneren hebben onze engineers ook de uitlaatnokkenas opnieuw ontworpen, zodat deze nog beter bijdraagt aan probleemloos starten.
 
Consistente koeling betekent betrouwbare motorprestaties. Met race-geteste verbeteringen aan het koelsysteem van de RM-Z450 crossmotor heeft Suzuki de waterflow tussen de linker en rechter radiator uitgebalanceerd en de koelingsflow met 16 procent verbeterd. Een verbeterde waterpomp cover en slangaansluiting verhoogt de efficiency van de koeling en houdt je motorblok koel onder de meest uitdagende omstandigheden.
 

Excel aluminium velgen

Excel aluminium velgen zijn speciaal ontwikkeld om zware raceomstandigheden te weerstaan, waaronder Supercross, Motocross en off-road condities. De aluminium legering van de velgen is ontwikkeld en gevormd om sterk te blijven en er goed uit te blijven zien.


Renthal FatBar
Dit beugelloze, taps toelopende aluminium stuur biedt de juiste stijfheid en flexibiliteit en heeft zich bewezen op racebanen overal ter wereld.


Wave remschijven
De wave remschijven die standaard op de 2017 RM-Z450 crosser zitten, zijn ontwikkeld om licht, koel en schoon te blijven tijdens een lange dag rijden of een veeleisende race.


Instelbare mapping

Je kunt de prestaties aanpassen aan veranderende omstandigheden. Door een van de twee brandstofstekkers aan te sluiten kun je kiezen voor een rijker-dan-standaard of een armer-dan-standaard brandstofsetting om het maximale uit de rij omstandigheden te halen. Inbegrepen bij de nieuwe motorfiets, steek je de stekkers er eenvoudig langs de baan in.

 

Fotogalerij