Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

 



De Suzuki V-Strom 250A

Met de V-Strom 250A heeft Suzuki een avontuurlijke troef in de lichte all-roadklasse. Een echte dual-purpose machine voor het A2-rijbewijs.



De V-Strom 250A, die ook wel DL250A wordt genoemd, heeft namelijk een 25 pk sterke tweecilinder aan boord en voelt zich daarmee niet alleen thuis in het stadsverkeer, maar ook op buitenwegen. Zeker omdat deze adventure-bike meer dan genoeg comfort biedt voor een flinke toertocht. Dat komt onder meer door de comfortabele zitpositie en het aerodynamische windscherm dat boven de ronde koplamp uittorent. Dit scherm is in de windtunnel ontwikkeld voor een goede, turbulentievrije bescherming tegen de rijwind.

Een ander sterk punt van de V-Strom 250A is de smalle bouw, waardoor rijders met elk postuur goed met de voeten bij de grond kunnen. De zuinige, goed beheersbare tweecilindermotor zorgt daarbij voor aansprekende prestaties en een laag verbruik, zodat een actieradius van meer dan 500 km mogelijk is. De als accessoire leverbare top- en zijkoffers zijn dan zeker geen overbodige luxe ...

Rijklaar voor € 5.999,-


Kopen? Vind jouw dealer


Financieren? Zo geregeld

Details

Klik op een blok voor meer informatie over de V-Strom 250A:

In de tweecilinder lijnmotor van de V-Strom 250A schuilt ingenieuze technologie. Zo zijn de cilinders van deze vloeistofgekoelde 248 cc-motor bijvoorbeeld op een speciale manier gehoond, waardoor de wanden het smeermiddel vasthouden en de frictie wordt verlaagd.

Daartoe gebruikt Suzuki ook speciale zuigerveren met een lage aanlegdruk, terwijl de tuimelaars in de cilinderkop zijn voorzien van gelagerde rollen, zodat ze de nokken op de enkele bovenliggende nokkenas met zo weinig mogelijk verliezen volgen. Alles is gericht op optimale efficiëntie. Zo zijn de klepstelen vlak boven de klepschotels versmald om zoveel mogelijk doorstroming naar de cilinders te krijgen.

De nokprofielen zijn dusdanig gekozen dat de tweecilindermotor een maximale acceleratie teweegbrengt tussen de 20 km/u en 90 km/u, bij een minimale geluidsproductie. Het maximumvermogen van 18,4 kW (25 pk) @ 8.000 t.p.m. wordt via een zesversnellingsbak naar het achterwiel geleid.


Brandstofverbruik V-Strom 250A: 31,3 km/l (3,2 l/100 km), CO2-emissie: 72 g/km*


* Gemeten door Suzuki volgens de WMTC-methode (Worldwide Motorcycle Test Cycle). Werkelijk verbruik kan afwijken door weersomstandigheden, wegconditie, rijgedrag en onderhoud.

 
De remprestaties van de V-Strom 250A liggen op een hoog niveau voor een motor in het lichte marktsegment. Aan de voorzijde heeft de DL250A namelijk een heuse wave-remschijf, die 'in de tang' wordt genomen door een glijdend gemonteerde tweezuigerremklauw. De voorrem wordt bediend via een instelbare remhendel.

Achter heeft de V-Strom eveneens een vast gemonteerde wave-remschijf, ditmaal gekoppeld aan een zwevend gemonteerde enkelzuigerremklauw. Een Bosch ABS-systeem zorgt dat de remvertraging altijd binnen veilige waarden blijft.
 
Een stadsrit, een buitenrit, zelfs een toer met passagier is met de V-Strom 250A een aangename belevenis. Dat komt doordat de V-Strom 250A over een flitsend stuurgedrag beschikt, gecombineerd met een stabiliteit die toonaangevend is in zijn klasse.

Daarvoor beschikt deze allroad over een robuust semi-dubbel wiegframe en een hydraulisch gedempte telescoopvoorvork, die qua balhoofdhoek en naloop zo is gekozen dat de rechtuitstabiliteit optimaal is, zonder een compromis te doen aan de wendbaarheid. Aan de achterzijde zorgt een hydraulisch gedempte monoschokdemper voor een adequate veerkarakteristiek. Op de lichtmetalen tienspaaks wielen liggen IRC-banden in de maten 110/80-17 en 140/70-17.
 
In het zadel heeft de V-Strom 250-rijder weinig te wensen over, zeker niet als het om de informatievoorziening gaat. De fraai gestylde display is multifunctioneel en beschikt over een omgekeerde 'back light'-verlichting, voor een betere afleesbaarheid.

De rijder heeft daarmee standaard een snelheidsmeter, een horizontale toerentellerbalk, een versnellingsindicator alsmede een brandstofmeter en een klok in beeld, terwijl hij naar wens een kilometerteller, een van de twee tripmeters, een indicatie van de resterende actieradius of het gemiddelde brandstofverbruik te zien kan krijgen. Daarnaast biedt het dashboard nog een inschakelbare toerentalindicator en een service-indicator.
 
Het mooie van de V-Strom 250A is dat hij qua afmetingen, design en afwerking perfect aansluit op de andere modellen van de V-Strom-familie. Suzuki noemt dat design 'Massive and Smart', Massive voor het degelijke gevoel en de goede balans, Smart voor de geraffineerde afwerking en de praktische details.

Uiterlijk doen de vormen van de V-Strom 250A dan ook denken aan de lijnen van de legendarische DR800. Dat komt met name door de hoge 17-litertank en de snavel, die onder de ronde koplamp naar voren steekt.

De details en gebruikte materialen geven de V-Strom 250A daarbij een moderne, hightech uitstraling, die wordt versterkt door het LED-achterlicht en de heldere richtingaanwijzers. Leuk detail is de ruig gestylde bagagedrager, die 8,5 kg bagage kan herbergen en die is voorbereid op de montage van een topkoffer. Ook aan zijkoffers is gedacht: de optionele zijkoffers uit de accessoirecatalogus kunnen direct aan de geïntegreerde kofferbevestiging worden opgehangen.
 
Er zijn vele redenen om een nieuwe Suzuki aan te schaffen. Zoals:

State-of-the-art technologie
Uitgebreid, vakkundig dealernetwerk
Goede financieringsmogelijkheden
Uitstekende garantievoorwaarden
Drie jaar 24-uurs mobiliteitsservice*

* Bij onderhoud door officiële Suzuki-dealer, vraag naar de voorwaarden.


Vind een dealer

 

Financieren? Zo geregeld!

 

Suzuki Mobiliteitsservice

 

Fotogalerij

 
 
 
 

Specificaties en downloads

V-Strom  250A:

  1. Testverslagen 2017
  2. Prijslijst