Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

 



De Suzuki V-Strom 1000XTA

De Suzuki V-Strom 1000XT ABS is de ideale allroad voor avontuurlijke reizigers. De XT is een extra ruige uitvoering van de

V-Strom 1000, die overigens ook vaak DL1000 wordt genoemd.

De XT onderscheidt zich onder meer door een taps gevormd breed stuur, handkappen en tubeless DID-spaakwielen, die bij de gele uitvoering extra opvallen door de goudkleurige coating. De V-Strom 1000XT ABS is een echte Dual Purpose-motor: enerzijds biedt hij het comfort van een reismotor, met een perfecte ergonomie voor zowel de rijder als de passagier, een gemakkelijke zitpositie en een uitstekende bescherming tegen de elementen.

Anderzijds heeft hij met zijn ruime veerwegen, zijn lage gewicht en zijn ruigere uitrusting alles in huis om door te gaan waar het asfalt ophoudt. Combineer dat met de uitgebreide bagagemogelijkheden, de scherpe stuureigenschappen, de koppelsterke 1.037 cc V-Twin en de geavanceerde assistentiesystemen en je hebt de ideale mix om naar het einde van de wereld te rijden. En weer terug ...


Rijklaar voor € 14.199,-


Kopen? Vind jouw dealer


Financieren? Zo geregeld

Details

Klik op een blok voor meer informatie over de V-Strom 1000XTA:

Het kloppend hart van de V-Strom 1000XTA is een levendige, 101 pk sterke 1.037 cc V-twin. Die heeft de ideale blokhoek van 90°, waardoor er geen balansas nodig is. Dat maakt een compacte bouw mogelijk en verlaagt de aandrijfverliezen in het blok, samen met de elektrochemische coatingen op de cilinderwanden en de zuigers. Deze coatingen verhogen de levensduur en verkleinen de wrijvingsverliezen, waardoor het brandstofverbruik aangenaam laag is.


Daarbij helpt ook het geavanceerde injectiesysteem, dat beschikt over fijn vernevelende 10-gats injectoren, een zuurstofsensor en dubbele SDTV-gaskleppen (Suzuki Dual Throttle Valve). Het resultaat is een directe, maar zeer goed doseerbare gasreactie en een soepele afgifte van het riante koppel van 101 Nm, dat al bij 4.000 t.p.m. wordt bereikt. Bovendien heeft de DOHC-V-twin diverse assistentiesystemen. Zo is er bijvoorbeeld een zelfbekrachtigde koppeling en een Low RPM assist, die iets gas bijgeeft als het toerental te laag wordt.


Bijzonder is ook het Suzuki Easy Start System, dat de hele startprocedure automatisch uitvoert als de startknop is geactiveerd. Zo kan de rijder doen wat hij het liefste doet: zorgeloos genieten van zijn motorrit!


Brandstofverbruik V-Strom 1000XTA: 20,8 km/l (4,8 l/100 km), CO2-emissie: 112 g/km*

* Gemeten door Suzuki volgens de WMTC-methode (Worldwide Motorcycle Test Cycle). Werkelijk verbruik kan afwijken door weersomstandigheden, wegconditie, rijgedrag en onderhoud.

 
De Suzuki V-Strom 1000XTA is voorzien van de modernste assistentiesystemen. Zo is er bijvoorbeeld een state-of-the-art tractiecontrolesysteem, dat het doorslippen van het achterwiel voorkomt.


Het tractiecontrolesysteem meet continu de wielsnelheden van voor- en achterwiel, de stand van de gasklep en de krukaspositie. Ook controleert het welke versnelling er is ingeschakeld. Met deze gegevens berekent de ECU van de tractiecontrole continu of de beschikbare tractie wordt overschreden. In dat geval wordt het motorkoppel razendsnel verminderd door het ontstekingstijdstip te verlagen en de gasklepopening te verkleinen, zodat het achterwiel grip houdt.


De tractiecontrole van de V-Strom 1000XTA kent twee modi: de eerste is voor een sportieve rijstijl en laat een zekere mate van driften toe, de tweede stand grijpt eerder in zodat je ook bij slecht weer optimale controle houdt. Voor off-roadgebruik kan de tractiecontrole worden uitgeschakeld.

 
Dat de Suzuki V-Strom 1000XTA over een sportieve inborst beschikt, is te zien aan het hoogwaardige remsysteem. Dit beschikt niet alleen over riante, zwevend gelagerde 310 mm voorremschijven, maar ook over radiaal bevestigde Tokico monoblock vierzuigerremtangen.


De eendelige monoblock constructie zorgt samen met de radiale bevestiging voor een hoge mate van stijfheid, waardoor de hydraulische druk optimaal wordt omgezet in remkracht, met een zeer heldere feedback naar de rijder.


De remkracht wordt bovendien bewaakt door een state-of-the-art ABS, dat is voorzien van een 'Motion Track Brake System'. De basis van dit ABS is een elektronische 'Inertial Measurement Unit', die de vijf mogelijke bewegingsrichtingen van de motorfiets en de wielsnelheden registreert. Hiermee wordt de remkracht van de beide wielen zodanig verdeeld en gestuurd dat de stabiliteit zowel rechtuit als in de bochten optimaal blijft en dat de wielen niet kunnen blokkeren.

 
Een van de punten waarin de Suzuki V-Strom 1000XTA zich van zijn concurrenten onderscheidt, is de hoge mate van stabiliteit en wendbaarheid.


Dat heeft deze allroad onder meer te danken aan het hightech Twin-Spar-frame. Dit is gemaakt van gegoten aluminium delen, waardoor de Suzuki-ingenieurs een optimale stijfheidsbalans konden creëren. De stabiliteit profiteert eveneens van de riante wielbasis van 1555 mm en van het lichte, stijve achtersubframe, dat extra sterk is met het oog een passagier en extra bagage.


Het brede taps gevormde stuur zorgt ook voor extra stijfheid bij een aangename handvatdiameter, zodat de rijder een heldere feedback met een perfecte controle geniet. Het rijwielgedeelte wordt gecompleteerd door een 43 mm upside-down voorvork, die net als de achterschokdemper volledig naar eigen wens kan worden ingesteld.


De veervoorspanning van de monoschokdemper kan zeer gemakkelijk met een handversteller worden aangepast. Ruime veerwegen zorgen daarbij dat de stabiliteit en het comfort ook in ruig terrein gehandhaafd blijven, terwijl tubeless DID-spaakvelgen de extra sterkte bieden die bij zwaardere belastingen nodig zijn. Deze velgen zijn zwart op de witte en zwarte uitvoeringen, goud geanodiseerd op de V-Strom 1000XTA met gele kleurstelling.

 
Sportief, overzichtelijk en zeer informatief, zo mag je het dashboard van de Suzuki V-Strom 1000XTA wel noemen.


De grote, analoge toerenteller bewijst zijn diensten bij een sportieve rijstijl, terwijl de twee goed afleesbare digitale displays alle informatie bieden die je je op een lange reis kunt wensen.


Zo biedt de ene display een digitale snelheidsmeter en een versnellingsindicator. De andere beschikt over een vorstwaarschuwing, een voltmeter en een dubbele tripmeter, terwijl die display ook informatie geeft over het gemiddelde en actuele brandstofverbruik, de brandstofvoorraad, de resterende actieradius, de stand van de tractiecontrole, de buitenluchttemperatuur en de tijd. Via een schakelaar op de linker stuurhelft kan tussen de verschillende informatiebronnen worden geschakeld.

 
Het nieuwe design van de V-Strom 1000XTA ademt avontuur en raffinement. De neus van deze speciale DL1000, met verticaal geplaatste lampen boven een karakteristieke 'snavel', refereert aan de legendarische 'Dr Big' - de avontuurlijke allroad van weleer.


Het avontuurlijke karakter wordt versterkt door de brede tank en de handkappe, die de handen beschermen tegen het weer en tegen takken bij off-roadgebruik. Opvallend is ook het zadel, dat een breed en comfortabel zitvlak heeft. Het loopt naar voren smal af voor een goede bewegingsvrijheid en om gemakkelijk met de voeten bij de grond te komen. De rijder profiteert bovendien van een breed, taps gevormd stuur en van een nieuw windscherm dat 49 mm hoger is dan voorheen en in drie hoogtes en in drie hoeken kan worden versteld, zodat elke rijder de ideale windbescherming kan vinden.


De duopassagier geniet naast het comfort van het brede zadel ook van zeer riante duohandgrepen, zodat zowel de rijder als de passagier moeiteloos grote afstanden kunnen overbruggen.

 
Voor de V-Strom 1000 ABS is er een uitgebreide collectie originele Suzuki-accessoires beschikbaar.


Zo zijn de bagagemogelijkheden uit te breiden met een zijkofferset die dankzij een geïntegreerde montagebeugel zeer dicht op de motor kan worden geplaatst. Dat houdt de motor lekker smal en beperkt de invloed op het stuurgedrag, omdat het gewicht van de koffers dichtbij de as van de motor zit. Voor extra bagageruimte - of voor filerijders - zijn er ook twee topkoffers beschikbaar met een inhoud van 35 of 55 l. De koffers zijn voorzien van een monokey-systeem, zodat je ze met één enkele contactsleutel kunt openen of afnemen.


Verder is er nog een uitgebreide range aan accessoires, zoals handvatverwarming, handkappen, een toer-windscherm, valbeugels, mistlampen, een verhoogd of verlaagd zadel, een carterbeschermplaat, een luxe kettingscherm, een tanktas, een middenbok en LED-knipperlichten.

 
Er zijn vele redenen om een nieuwe Suzuki aan te schaffen. Zoals:

State-of-the-art technologie
Uitgebreid, vakkundig dealernetwerk
Goede financieringsmogelijkheden
Uitstekende garantievoorwaarden
Drie jaar 24-uurs mobiliteitsservice*

* Bij onderhoud door officiële Suzuki-dealer, vraag naar de voorwaarden.


Vind een dealer

 

Financieren? Zo geregeld!

 

Suzuki Mobiliteitsservice

 

Fotogalerij

V-Strom DL1000A XTA
 
 
 
 

Specificaties en downloads

V-Strom 1000 ABS:

  1. Testverslagen 2017
  2. Prijslijst