Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

 



De Suzuki V-Strom 1000A

 De Suzuki V-Strom 1000A is al jaren bijzonder populair bij toerrijders, avonturiers en vakantiegangers. En daar is alle reden toe.
De 1.037 cc V-Twin van deze Adventure Sport, die ook bekendstaat als DL1000 ABS, combineert levendige prestaties met een bullige trekkracht van onderuit. Daardoor begeeft deze allroad zich met speels gemak op elk terrein, of het nu krappe geitenpaadjes, snelle bergroutes of lange snelwegen zijn. Het stijve Twin-Spar frame zorgt samen met de uitgekiende zitpositie en het lage gewicht voor een wendbaarheid die uniek is in zijn klasse. Het fantastische zitcomfort, de uitstekende protectie van het instelbare windscherm, de uitgebreide bagagemogelijkheden en de geavanceerde assistentiesystemen maken het allround karakter van deze Dual Purpose-motor ongekend ...



Rijklaar voor € 13.699,-

Kopen? Vind jouw dealer


Financieren? Zo geregeld

Details

Klik op een blok voor meer informatie over de V-Strom 1000A:

De 1.037 cc V-twin van de V-Strom 1000 ABS is perfect afgestemd op het brede inzetgebied van een allroad. Het maximumkoppel van 101 Nm komt bij 4.000 t.p.m. vrij, maar ook daaronder biedt de tweecilindermotor een krachtige koppelafgifte, waardoor de motor soepel uit de krapste haarspeldbocht wegtrekt, geholpen door een zelfbekrachtigende koppeling en een Low RPM assist, die iets gas bijgeeft als het toerental te laag wordt.


Op de snellere buitenwegen geniet de rijder van een levendige vermogensafgifte, die piekt op 101 pk @ 8.000 t.p.m. dankzij de goede ademhaling van de vier kleppen per cilinder, die door twee bovenliggende nokkenassen worden bediend. En bij dit alles biedt deze DL1000 dankzij de 90° cilinderopstelling ook een rustige, trillingsvrije loop die lange snelwegritten aangenaam maakt.


Een elektrochemische coating op de cilinderwanden en de zuigers zorgt bovendien voor een hoge levensduur en een aangenaam laag brandstofverbruik. Daarbij helpt ook het geavanceerde injectiesysteem, dat beschikt over fijn vernevelende 10-gats injectoren, een zuurstofsensor en dubbele SDTV-gaskleppen.


Het Suzuki Easy Start System zorgt dat de hele startprocedure automatisch wordt uitgevoerd als de startknop is geactiveerd. Daarna ligt de wereld voor je open ...


Brandstofverbruik V-Strom 1000A: 20,8 km/l (4,8 l/100 km), CO2-emissie: 112 g/km*

* Gemeten door Suzuki volgens de WMTC-methode (Worldwide Motorcycle Test Cycle). Werkelijk verbruik kan afwijken door weersomstandigheden, wegconditie, rijgedrag en onderhoud.

 
De Suzuki V-Strom 1000A is voorzien van de modernste assistentiesystemen. Zo is er bijvoorbeeld een state-of-the-art tractiecontrolesysteem, dat het doorslippen van het achterwiel voorkomt.


Het tractiecontrolesysteem meet continu de wielsnelheden van voor- en achterwiel, de stand van de gasklep en de krukaspositie. Ook controleert het welke versnelling er is ingeschakeld. Met deze gegevens berekent de ECU van de tractiecontrole continu of de beschikbare tractie wordt overschreden. In dat geval wordt het motorkoppel razendsnel verminderd door het ontstekingstijdstip te verlaten en de gasklepopening te verkleinen, zodat het achterwiel grip houdt.


De tractiecontrole van de V-Strom 1000A kent twee modi: de eerste is voor een sportieve rijstijl en laat een zekere mate van driften toe, de tweede stand grijpt eerder in zodat je ook bij slecht weer optimale controle houdt. Voor off-roadgebruik kan de tractiecontrole worden uitgeschakeld.

 
De Suzuki V-Strom 1000A combineert reiscomfort met sportieve prestaties. Om die reden is deze DL1000 dan ook uitgerust met een state-of-the-art remsysteem. Dit beschikt niet alleen over riante, zwevend gelagerde 310 mm voorremschijven, maar ook over radiaal bevestigde Tokico monoblock vierzuigerremtangen.


De monoblock constructie zorgt samen met de radiale bevestiging voor een hoge mate van stijfheid, waardoor de hydraulische druk optimaal wordt omgezet in remkracht, met een zeer heldere feedback naar de rijder. De remkracht wordt bovendien bewaakt door een state-of-the-art ABS, dat is voorzien van een 'Motion Track Brake System'.


De basis van dit ABS is een elektronische 'Inertial Measurement Unit', die de vijf mogelijke bewegingsrichtingen van de motorfiets en de wielsnelheden registreert. Hiermee wordt de remkracht van de beide wielen zodanig verdeeld en gestuurd dat de stabiliteit zowel rechtuit als in de bochten optimaal blijft en dat de wielen niet kunnen blokkeren.

 
Een veelzijdige allroad moet niet alleen zeer stabiel zijn wanneer je met bagage en duopassagier over de snelweg blaast, maar moet ook over een hoge mate van wendbaarheid beschikken wanneer je sportief rijdt of over geitenpaadjes manoeuvreert. De Suzuki V-Strom 1000A beschikt daarom over een hightech rijwielgedeelte.


De basis daarvan is een hoogwaardig Twin-Spar frame van gegoten aluminium delen, dat deze DL1000 een optimale stijfheidsbalans verleent. De stabiliteit profiteert eveneens van de riante wielbasis van 1.555 mm en van het lichte, stijve achtersubframe, dat extra sterk is met het oog een passagier en extra bagage. Het rijwielgedeelte wordt gecompleteerd door een 43 mm upside-down voorvork, die net als de achterschokdemper volledig naar eigen wens kan worden ingesteld.


De veervoorspanning van de monoschokdemper kan zeer gemakkelijk met een handversteller worden aangepast. Ruime veerwegen zorgen daarbij dat de stabiliteit en het comfort ook op slechtere wegen optimaal zijn.

 
Sportief, overzichtelijk en zeer informatief, zo mag je het dashboard van de Suzuki V-Strom 1000A wel noemen.


De grote, analoge toerenteller bewijst zijn diensten bij een sportieve rijstijl, terwijl de twee goed afleesbare, digitale displays alle informatie bieden die je je op een lange reis kunt wensen.


Zo biedt de ene display een digitale snelheidsmeter en een versnellingsindicator. De andere beschikt over een vorstwaarschuwing, een voltmeter en een dubbele tripmeter, terwijl die display ook informatie geeft over het gemiddelde en actuele brandstofverbruik, de brandstofvoorraad, de resterende actieradius, de stand van de tractiecontrole, de buitenluchttemperatuur en de tijd. Via een schakelaar op de linker stuurhelft kan tussen de verschillende informatiebronnen worden geschakeld.

 
Het nieuwe design van de V-Strom 1000A ademt avontuur en raffinement. De neus van deze speciale DL1000, met verticaal geplaatste lampen boven een karakteristieke 'navel', refereert aan de legendarische 'Dr. Big', de avontuurlijke allroad van weleer.


Het avontuurlijke karakter wordt versterkt door de brede tank en de handkappen, die de handen beschermen tegen het weer en tegen takken bij off-roadgebruik. Opvallend is ook het zadel, dat een breed en comfortabel zitvlak heeft. Het loopt naar voren smal af voor een goede bewegingsvrijheid en om gemakkelijk met de voeten bij de grond te komen.


De rijder profiteert bovendien van een breed, taps gevormd stuur en van een nieuw windscherm. Dat is 49 mm hoger dan voorheen en kan in drie hoogtes en in drie hoeken worden versteld, zodat elke rijder de ideale windbescherming kan vinden. De duopassagier geniet naast het comfort van het brede zadel ook van zeer riante duohandgrepen, zodat zowel de rijder als de passagier moeiteloos grote afstanden kunnen overbruggen.

 
Voor de V-Strom 1000A is er een uitgebreide collectie originele Suzuki-accessoires beschikbaar. Zo kunnen de bagagemogelijkheden worden uitgebreid met een zijkofferset, die dankzij een geïntegreerde montagebeugel zeer dicht op de motor kan worden geplaatst. Dat houdt de motor lekker smal en beperkt de invloed op het stuurgedrag, omdat het gewicht van de koffers dicht bij de as van de motor zit.


Voor extra bagageruimte - of voor filerijders - zijn er ook twee topkoffers beschikbaar, met een inhoud van 35 of 55 liter. De koffers zijn voorzien van een monokey-systeem, zodat je ze met één enkele contactsleutel kunt openen of afnemen. Verder is er nog een uitgebreide range aan accessoires, zoals handvatverwarming, handkappen, een toer-windscherm, valbeugels, mistlampen, een verhoogd of verlaagd zadel, een carterbeschermplaat, een luxe kettingscherm, een tanktas, een middenbok en LED-knipperlichten.

 
Er zijn vele redenen om een nieuwe Suzuki aan te schaffen. Zoals:

State-of-the-art technologie
Uitgebreid, vakkundig dealernetwerk
Goede financieringsmogelijkheden
Uitstekende garantievoorwaarden
Drie jaar 24-uurs mobiliteitsservice*

* Bij onderhoud door officiële Suzuki-dealer, vraag naar de voorwaarden.


Vind een dealer

 

Financieren? Zo geregeld!

 

Suzuki Mobiliteitsservice

 

Fotogalerij

V-Strom DL1000A
V-Strom DL1000A
V-Strom DL1000A
V-Strom DL1000A
V-Strom DL1000A
V-Strom DL1000A
V-Strom DL1000A
V-Strom DL1000A
 
 
 
 

Specificaties en downloads

V-Strom 1000A:

  1. Testverslagen 2016
  2. Prijslijst